آموزش صفر تاصد حسابداری هلو
تاریخ : شنبه 10 فروردين 1398
نویسنده : سعید سجودی

 

امروزه انواع مختلف نرم افزارهای حسابداری و مالی موجود در بازار سبب شده اند که انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری از میان آنها شاید کمی سخت به نظر بیاید اما در نگاه اول باید به نیازهای خودمان توجه کنیم

 

     به همین دلیل ویژگی های اساسی و مهمی که اکثر حسابداران و کاربران نرم افزارهای حسابداری و مالی باید به بررسی آنها بپردازند در این مقاله گنجانده شده است.با توجه به رشد روز افزون شرکت های فناوری اطلاعات در زمینه تولید نرم افزار حسابداری مناسب نباید گول بازاریابان را خورد و با دقت و مقایسه محصولات آنها بهترین نرم افزار حسابداری و مالی مناسب کسب و کار خود را خریداری کرد  

 

حسابداری یک بخش مهم و غیر قابل اجتناب پذیر از کسب و کار است به طوریکه حتی شرکت های کوچک به دنبال شیوه های دقیق حسابداری و تولید داده های مالی قابل اطمینان هستند. 

 

برخی از برنامه های حسابداری جامع و تخصصی از بسته های نرم افزاری وجود دارند که مدیریت کارهای مالی را بسیار ساده کرده اند بنابراین این نکته بسیار حایز اهمیت می باشد که اگر در جستجوی بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کار خود هستید ابتدا تمامی نیازمندی های خود را بررسی و الویت بندی کنید و پس از بررسی امکانات و قابلیت های نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار و استفاده از نسخه رایگان نرم افزار حسابداری و ارزیابی جنبه های مختلف از جمله سهولت کاربری با استفاده از مشاوره های فروشندگان آنها اقدام به خرید بفرمایید.

 

بدیهی است خرید نرم افزار حسابداری که دارای قابلیت های مختلفی باشد که مورد نیاز کسب و کار هیچ کس نمی باشد کار عاقلانه ای نیست برای مثال خرید نرم افزاری که دارای امکانات پیچیده ای است که مناسب کسب و کار شما نیست و دلیل اصلی گران بودن آن هم بودن همین امکانات است.  

 

مدیریت عمومی دفتر کل 

ممکن است با نزدیک شدن به پایان سال و بستن حسابها و سال مالی، برقراری تعادل بین دفاتر قانونی کار سختی به نظر بیاید و مسائل نیز پیچیده گردند به خصوص اگر از نرم افزار حسابداری استفاده می کنید و نرم افزار توانایی ادغام معاملات حساب های مختلف را نداشته باشد.

 

بنابراین نرم افزار حسابداری دقیق باعث می شود مدیریت فعالیت های مالی مختلف و عملیاتی از قبیل خرید و فروش، محاسبه حقوق و دستمزد، ارتباط با مشتری CRM و ... به راحتی انجام بگیرد. لذا یک بسته نرم افزاری دقیق و قدرتمند که به طور منظم آپدیت شود میتواند سودمند واقع شود.

 

مدیریت جریان نقدی 

نیازهای جریان نقدی باید به طور منظم اداره شوند، یک سرمایه گذاری بزرگ می تواند مدیریت یک کسب و کار را پیچیده کند به همین دلیل به عنوان یک نتیجه مهم از این بخش، نظارت بر جریان های نقدی نیازمند یک نرم افزار حسابداری مدرن است که امور مالی شرکت را کنترل و بهینه سازد.

 

پیش بینی های مالی

ایجاد برنامه ریزی ها و پیش بینی های موفقیت مالی بخش مهمی از بهبود کار و موجب موفقیت بسیاری از شرکت هاست. نرم افزار حسابداری با استفاده از داده های واقعی می تواند برآوردهایی را نسبت به آینده تهیه کند،  پیش بینی های واقعی یک سازمان نشان دهنده وضعیت اقتصادی آن شرکت است.

 

مزایای نرم افزار حسابداری 

بسته به اندازه شرکت، خریداران نرم افزارهای حسابداری و مالی باید به گزینه هایی همچون دسترسی های مختلف و اکانت های مختلفی برای کاربران را داشته باشد. مدیر یک شرکت و یا کسب و کار می تواند با تعیین دسترسی های مختلف کاربران از حداکثر کارایی نرم افزار مالی بهره کافی را ببرد.

  

10 ویژگی ضروری بهترین نرم افزار حسابداری 

در نگاه اول ممکن است تمامی نرم افزارهای حسابداری در زمینه هایی همچون حسابداری، انبارداری، خزانه داری، حقوق و دستمزد، تولید و بهای تمام شده، تولید و بهای تمام شده، پخش مویرگی و دیگر زیر سیستم های استاندارد حسابداری به صورت یکسان به نظر برسند، اما فراتر از یک نرم افزار حسابداری؛ بخش اساسی و هسته آن یعنی بخش خدمات و پشتیبانی نرم افزار حسابداری است که از ویژگی های ضروری یک نرم افزار حسابداری مناسب به حساب می آید.

 

 

آنالیز، تحلیل و بررسی

1. گزارش، تجزیه و تحلیل: در دنیای کسب و کار رقابتی امروزی، اطلاعات به عنوان یک منبع پر قدرت محسوب می شود به همین دلیل برای ارزیابی یک برنامه حسابداری مناسب در اولین قدم باید به قدرت تهیه گزارش و تجزیه و تحلیل آنها توجه کرد.

گزارش های کاربردی و متناسب با نیاز علاوه بر کمک به کاربران نرم افزارهای مالی و انجام روندهای کاری مورد نظر به بینش آنها نسبت به فعالیت های مالی بسیار مهم نیز کمک می کند زیرا تجزیه و تحلیل این گزارشات مالی به اداره امور مالی شرکت بر طبق قوانین دولتی نیز کمک شایانی می کند. 

یکی از نیاز های مهم و کاربردی مدیران مالی برای اداره امور مالی سازمان هاف شرکت ها و کسب و کارهای متوسط و کوچک اطمینان از دقت و به هنگام بودن اطلاعات مالی تهیه شده از نرم افزار مالی است.

 

2. طراحی و گرافیک: حسابداری یک فعالیت اعداد محور است اما با این حال، گرافیک در قالب نمودار و دیگر فرمت های گویا یک ابزار قدرتمند است که می تواند برای ارائه مفاهیم مختلف که اعداد نهایی به راحتی نمی توانند منتقل کنند ارائه دهد. سهولت کاربریو گرافیک زیبا می تواند انجام امور را با روند بهتری به پیش ببرد.

 

3. اتوماسیون: برای بسیاری از کسب و کارهای گوناگون، پشتیبانی از معاملات حسابداری ساده و انجام وظایف و مدیریت مالی فقط کافی نیست. بسیاری از شرکت ها نیازهای مختلف دیگری مانند اتوماسیون و یکپارچه سازی کامل از هزینه های کارمند (مدیریت ارتباط یا مشتری CRM، حقوق و دستمزد)، هزینه های شرکت (خزانه داری، انبار داری، پخش مویرگی و ...) و دیگر فعالیت های مالی پیچیده دارند.

  

4. به روز رسانی: استفاده از نرم افزار حسابداری نسخه قدیمی به همان اندازه خطرناک است که خوردن غذای فاسد خطرناک است. قوانین مالیاتی از جمله قوانینی هستند که در طول زمان تغییر می کنند بنابراین با توجه به پیوند برنامه حسابداری به قوانین و قواعد مالیاتی موضوع به روز رسانی به دلیل دریافت سریع، شفافیت کاربری و ... بسیار حیاتی می باشد.

 

5. قابلیت سفارشی سازی: برای انتخاب یک نرم افزار حسابداری و مالی مناسب برای کسب و کار خود باید به نیازهای خود توجه ویژه ای داشته باشید و با توجه به قابلیت ها و امکانات نرم افزار حسابداری و همگام سازی آنها با نیازهای خود به بهترین نرم افزار حسابداری برسید بنابراین سفارشی سازی نرم افزار حسابداری با توجه به نیازهای شما میتواند یک قابلیت کاربردی برای شما که به دنبال نرم افزار حسابداری می گردید باشد.

 

6. عملکرد متقابل: با توجه به اهمیت اطلاعات وارد شده به نرم افزار حسابداری، اتصال به نرم افزارها و سخت افزارهای مالی میتواند یک قابلیت کاربردی برای نرم افزار حسابداری محسوب شود. بهتر است قبل از خرید نرم افزار حسابداری متناسب کسب و کار خود در مورد اینکه نرم افزار قابلیت اتصال به چه نرم افزار و سخت افزارهایی را دارد دقت کنید.

 

7. مقیاس پذیری: اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک و متوسط هستید ممکن است پس از گذشت زمان و تلاش به موقعیت های بهتری در زمینه کسب خود برسید بنابراین نرم افزار حسابداری که انتخاب می کنید باید دارای این قابلیت باشد که بتواند با وسعت حوزه کاری شما نیز همگام شود.

 

8. بسط: با توجه به رشد دامنه و وسعت کسب و کار خود ممکن است به ماژول های مختلفی نیاز پیدا کنید بنابراین یک نرم افزار حسابداری پویا این امکان را دارد که با توجه به نیاز شما به ماژول های مختلف مجهز شود و شما را در ارائه بهتر خدمات یاری دهد.

 

9. امنیت: بی شک اطلاعات مالی یک شرکت و یا کسب و کار بسیار مهم می باشد بنابراین نگهداری از آنها در یک فضای امن از مهم ترین و ضروری ترین ویژگی ها می باشد. اگر داده های مالی شما از دست بروند و یا دستکاری شوند منجر به از دست دادن زمان، پول، اسرار کسب و کار (از قبیل فروش یا داده سود) می شود. 

 

با توجه به تجربیات شخصی پیشنهاد می کنم که در صورت خرید نرم افزار حسابداری مناسب برای کسب و کار خود مسئله امنیت را جدی بگیرید و از فروشنده نرم افزار حسابداری سوالاتی درباره امنیت نرم افزار حسابداری مانند فایروال شبکه و امنیت در مقابلتروجان سوال کنید.

  

 10. قابلیت اجرا شدن در پلت فرم های مختلف: امکان اجرا شدن در پلت فرم های مختلف مانند ویندوز، اندروید، iOS و ... با عملکرد یک دیتا بیس مشترک نیز یکی از ویژگی های ضروری بهترین نرم افزار حسابداری به شمار می آید.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 4 اسفند 1397
نویسنده : سعید سجودی

هر سال در ایران نمایشگاه های بین المللی بسیاری در حوزه صنعت گردشگری و هتل داری برگزار می شود. این نمایشگاه ها دارای موضوعات مختلف از جمله معرفی پتانسیل های گردشگری ایران، فرهنگ و اقوام ایرانی، صنایع دستی ایران، صنعت هتل داری و دفاتر خدمات مسافرتی هستند. 
امسال به رسم هر ساله نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران 97 که به اختصار TITE خوانده می شود در تاریخ 23 الی 26 بهمن ماه 97 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. شعار اصلی دوازدهمین دوره نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته "گردشگری و تحول دیجیتال" است. از جمله مهمترین جزئیات 12 امین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به شرح زیر است: 

صنایع حاضر در نمایشگاه بین المللی گردشگری TITE

جالب است بدانید با وجود برگزاری نمایشگاه های سالانه در ایران که مرتبط با صنعت گردشگری هستند این رویداد از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که کلیه دست اندرکاران و ذی نفعان گردشگری از حوزه صنعتی تا خدماتی و آموزشی در این نمایشگاه حضور دارند. از جمله شرکت های حاضر در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته موارد زیر هستند:
• انواع تجهیزات سفر نظیر وسایل کمپینگ، چمدان، باربند، چادر، تجهیزات روشنایی ، کاروان و یدک کش و ...
• انواع خودروهای مسافربر (اتوبوس ، میدل باس، ون و ...)
• خدمات گردشگری الكترونیكی
• هتل ها و دهکده های توریستی
• صنایع دستی و هنری
• آژانسها و شرکتهای خدمات مسافرتی
• خطوط هوایی، دریایی، زمینی و ریلی
• پایانه های مسافربری
• گردشگری سلامت
• گردشگری ورزشی
• گردشگری زیارتی
• اكو توریسم و طبیعت گردی
• شرکتهای سرمایه گذاری
• بانک‌ها و بیمه ها
• بانكداری الكترونیكی 
• رزرواسیون آنلاین
• سازمانهای سیاحتی و گردشگری
• اتحادیه ها و انجمن ها
• آموزشگاههای مرتبط و دانشگاه ها
• مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه گردشگری
• نشریات تخصصی
• موزه ها و کاخ موزه ها
• رستورانها و قهوه خانه های سنتی
• گروه های نمایشهای آئینی سنتی و گروه های موسیقی محلی
• سازمانها و موسسات مرتبط با حفظ آثار باستانی و میراث فرهنگی

نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران تنها رويداد رسمي نمايشگاهي کشورمان در حوزه صنعت گردشگري و هتل­داري است که در تقويم سازمان جهاني گردشگري  WTO به ثبت رسيده و مورد تأييد و توجه سازمان مذکور است. دوازدهمین دوره این نمایشگاه از تاریخ 23 الی 26 بهمن 97 در مرکز نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد.

 

نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران

نمايشگاه بين المللي گردشگري و صنايع وابسته تهران (TITE)، بزرگترين رويداد تخصصي کشور در حوزه صنعت گردشگري مي ­باشد و هر ساله صدها شرکت، سازمان و تشکل مرتبط با صنعت گردشگري در آن شرکت می ­کنند. بعلاوه اين نمايشگاه، تنها نمايشگاه در حوزه صنعت گردشگري و هتل داري در تهران است که دارای مجوز قانوني سازمان توسعه تجارت است. 12 امین دوره اين نمايشگاه توسط شرکت بين المللي بازرگاني و نمايشگاهي تهران و با حمايت و حضور سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور در 10 سالن نمايشگاهي و در سطحي بالغ بر 40000 مترمربع فضاي سر پوشيده و 2000 مترمربع فضاي باز برگزار خواهد شد.

برپايي نمايشگاه بين المللي صنعت گردشگري و هتل داري ايران، فرصت منحصر به فردی را براي تمامي سازمان­ها، اتحاديه ­ها، تشکل­ها، شرکت­ها و همچنين افرادي که به نوعي در ارتباط با اين صنعت هستند، ايجاد می ­نماید تا امکان معرفي و ارائه توانمندي­ ها و امکانات خود را هم به عموم مردم و هم به موسسات و سازمانهاي مرتبط بدست آورند.

 

بخش های نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران 97

- پارک های تفریحی و آبی

- اکوتوریسم (گردشگری طبیعت)

- گردشگری سلامت

- خدمات بیمه

- موزه ها

- گردشگری زیارتی

- گردشگری ورزشی

- وزارتخانه ها و سازمان های گردشگری

- شرکت های خدمات گردشگری

- تجهیزات و ملزومات مسافرتی و اردو

- وسایل حمل و نقل مسافرتی (اتوبوس ها، مینی بوس ها، کاروان ها، ون ها و ...)

 

بازدید کنندگان نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران 97

- مدیران

- سرمایه گذاران

- فعالان

- کارمندان

- اساتید

- دانشجویان

- افراد علاقه مند به گردشگری

این نمایشگاه توسط تعداد زیادی از رسانه های جمعی از جمله: اینترنت، رسانه های جمعی، روزنامه و انتشارات ها، گاه نامه های تخصصی، بیلبوردها، پوسترها و بروشورها، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، و دعوت نامه های مستقیم تبلیغ و اطلاع رسانی می ­شود.

 


اهداف برگزاری نمایشگاه

* آشنایی و معرفی داشته ها، امکانات و ظرفیت های کشور در دو حوزه گردشگری و هتل‌داری.

* شناسایی مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود در این دو حوزه، ترغیب و تشویق افراد، شرکت ها و موسسات به ورود و فعالیت در این دو بخش و وادار نمودن سازمان های دولتی متولی گردشگری به حمایت و مساعدت از دست اندرکاران صنعت مذکور.

* ایجاد زمینه های مناسب بمنظور بهره گیری از ظرفیت های گردشگری و ایجاد اشتغال در کشور که ناشی از فعل و انفعالات گردشگری است و بهره مندی از سطح بسیار بالای درآمدزایی صنعت گردشگری.

* فراهم نمودن بسترهای لازم جهت ورود گردشگر به کشور و یافتن راهکارهای لازم بمنظور رفع موانع موجود تا حد امکان و با در نظر گرفتن معیارها و شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور.

* با توجه به اینکه صنعت گردشگری سومین صنعت درآمدزا در جهان محسوب میشود یکی از مهمترین اهداف این نمایشگاه، ارتقاء جایگاه صنعت توریسم و ایجاد فرهنگ پذیرش گردشگر در جامعه است به گونه ای که از گردشگر گریزی اجتناب شود و تا حدی از وابستگی به درآمدهای نفتی فاصله گرفته شود.

* آشنایی عموم مردم با سازمان ها، انجمن ها و نهادهای متولی امر گردشگری و ارائه انتظارات ایشان به مسئولین و متقابلاً پاسخگویی مسئولین به خواسته ها و مشکلات موجود در این زمینه.

* آشنایی دست اندرکاران با نوآوری ها و ظرفیت های موجود در عرصه بین المللی و تلاش برای رسیدن به استانداردهای جهانی.

* آشنایی با مشکلات و کاستی های موجود در مراکز اقامتی و هتل ها و یافتن راهکارهای ممکن برای مرتفع نمودن آنها.

* آشنایی با چگونگی مدیریت موفق هتل های دنیا و بکارگیری روش های بهسازی و استانداردسازی هتل ها بمنظور رفع معضلات آنها


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 27 بهمن 1397
نویسنده : سعید سجودی

آموزش حسابداری هلو - هلو اسمارت 8.2 - آیتم یادآوری

دوست عزیز در ورژن جدید برنامه حسابداری هلو آیتمی به نام یادآوری اضافه شده که امکان بسیار خوبی جهت یادآوری برنامه های کاری روزهای آینده می باشد .

 

 

پس از اجرای این تم پنجره زیر ظاهر می شود 

 

 

در بالای این پنجره منوهای روزانه ، هفتگی ،ماهانه و دلخواه وجود دارد که با انتخاب هریک از این موارد می توانید بازه جستجوی خود را تغییر دهید که ما به عنوان مثال آنرا به حالت هفتگی تبدیل می کنیم 

 

 

دوباره آنرا به حالت ماهانه تبدیل کرده و در روز مورد نظر کلیک راست ماوس را فشار می دهیم 

 

 

حال با فشار دادن ثبت رویداد جدید پنجره زیر را مشاهده می کنید 

 

 

1 و 2- با فشار دادن این آیتم می توانید عنوان یاد آوری جدید وارد کرده و یا عناوین قبلی را اصلاح و یا حذف نمایید 

این عنوان برای این است که هنگام مشاهده یادآوری بتوانید با توجه به دسته بندی که کرده اید به نوع اولویت و یا ضروری بودن عنوان و یا ... پی ببرید

3- در قسمت شرح هر آنچه که می خواهید در مورد آن برایتان یاد آوری شود را تایپ می کنید

4- دکمه تایید را می زنید تا یاد آوری مورد نظرتان ثبت گردد

فیلم آموزش جامع حسابداری هلو را از اینجا تهیه کنید

 
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : پنج شنبه 25 بهمن 1397
نویسنده : سعید سجودی

بورسیه تحصیلی ترکیه :

 

 

 

 

هزینه های سنگین تحصیل در دانشگاه ها و مخصوصا دانشگاه های خارج از کشور ، یکی از موانع ادامه تحصیل دانشجویان است . در این قسمت توضیحاتی در مورد بورسیه تحصیلی  ترکیه داده شده است . شما نیز می توانید از این بورس استفاده کنید . در صورت پذیرفته شدن شما در بورس ، تحصیل رایگان و خوابگاه و بیمه درمانی و حقوق ماهیانه به شما تعلق می گیرد . همچنین تحصیل در کشوری همچون ترکیه ، شما را با تجربه های جدید فراوانی روبرو می کند و با زبان ، فرهنگ و کشورِ جدیدِ دیگری نیز آشنا خواهید شد . اگر قصد ادامه تحصیل دارید از الان میتوانید برای اخذ بورسیه ترکیه اقدام نمائید.

 

هدف بورسیه های دولتی ترکیه :

 

 

 

بورسیه های دولتی ترکیه با هدف تبادل علمی و گسترش ارتباطات علمی با سایر نقاط جهان ارائه می‌شوند. این برنامه‌های بلندمدت از تنوع نیز برخوردار هستند و برخی از انواع این بورسیه صرفا به دانشجویان نخبه تعلق می‌گیرد. طی این بورسیه های دولتی ترکیه به دانشجویان زبده، امکانات بسیار گسترده و کاملی اعطا می‌کند.

شرایطی که بورسیه شدن در ترکیه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد بسیار ایده‌آل است.

اگر از دانشگاه‌های ترکیه بورسیه دریافت کنید، لازم نیست برای اقامت و اسکان خود نگران باشید. دانشجویان در خوابگاه‌های ترکیه که در دانشگاه واقع شده‌اند، اسکان داده می‌شوند و در صورتی که تمایل به ماندن در خوابگاه نداشته باشند، امکان اقامت در خارج از دانشگاه هم برای آن‌ها وجود دارد البته در این صورت باید هزینه سکونت از سوی دانشجو پرداخت شود. علاوه بر موضوع اسکان، با دریافت بورسیه های دولتی ترکیه، هیچ هزینه‌ای برای پرداخت شهریه و… از دانشجویان دریافت نمی‌شود. تحصیل رایگان، مزیت بسیار بزرگی است که به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

هزینه درمان و سلامت دانشجویان نیز با وجود این بورسیه‌ها رایگان است. در واقع، دانشجویان تحت پوشش بیمه سلامت عمومی قرار می‌گیرند. موضوع بیمه، همواره یکی از مسائل مهمی است که دانشجویان خارجی با رفتن و تحصیل به کشوری دیگر با آن رو به رو هستند اما ترکیه این دغدغه را برای دانشجویان به خوبی حل کرده است. بلیت رفت و بازگشت دانشجو به کشور هم از سوی ترکیه تهیه می‌شود و در صورتی که دانشجویی خودش اقدام به گرفتن بلیت کند، دانشگاه هزینه خرج‌شده را به او می‌پردازد.

موضوع زبان و دریافت بورسیه در ترکیه :

همه دانشجویانی که قصد دریافت بورسیه های دولتی ترکیه را دارند باید به زبان ترکی تسلط پیدا کنند و دوره یک‌ساله زبان را در این کشور بگذرانند. حتی دانشجویانی که قرار است به زبان انگلیسی یا … تحصیل خود را در ترکیه ادامه بدهند هم باید دوره یک‌ساله یادگیری زبان را طی کنند. با دانستن زبان ترکی، اقامت دانشجو در این کشور بسیار مطلوب‌تر و خوشایندتر خواهد بود.

شیوه درخواست تقاضای بورسیه

برای این که دانشجویی شرایط لازم برای ارائه درخواست خود برای دریافت بورسیه های ترکیه را داشته باشد، باید مدارک و شرایط زیر را دارا باشد:

  • مدارک فارغ‌التحصیلی از مقاطع قبلی دیپلم و…

  • معدل قابل‌قبول در دوره‌های مختلف تحصیلی

  • مدارک آزمون‌های بین‌المللی مختلف

 

 

مزایای بورسیه تحصیلی ترکیه :

 

کمک هزینه تحصیلی ماهیانه

نسبت به مقطع تحصیلی بورسیه تحصیلی ترکیه ماهیانه به این شکل می باشد که :
– فوق دیپلم تقریبا 280 دلار ماهیانه
– لیسانس تقریبا 280 دلار ماهیانه
– فوق لیسانس تقریبا 423 دلار ماهیانه
– دکترا تقریبا 565 دلار آمریکا
– پژوهشی تقریبا 565 دلار ماهیانه

خوابگاه

کلیه دانشجویانی که موفق به اخذ بورس تحصیلی ترکیه می شوند، می توانند در صورت تمایل از خوابگاه  دولتی به صورت رایگان استفاده کنند .

شهریه دانشگاه

دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه می شوند، هزینه های آموزشی آن ها در دانشگاه رایگان و شهریه دانشگاه توسط دولت ترکیه  پرداخت خواهد شد .

بیمه درمانی

کلیه دانشجویان مورد پذیرش بورس تحصیلی ترکیه ، بیمه  درمانی رایگان می شوند .

 آموزش زبان ترکی استانبولی 

دانشجویانی که موفق به اخذ بورس تحصیلی ترکیه شده و مدرک زبان ترکی ندارند به صورت رایگان یکسال دوره زبان ترکی را میگذرانند .

 کمک هزینه مسافرت 

دانشجویانی که موفق به اخذ بورس تحصیلی ترکیه شده اند، از کمک هزینه مسافرت ورودی به ترکیه (برای ثبت نام ) و برگشت از ترکیه بعد  فارغ التحصیلی نیز برخوردار خواهند بود .

شرایط لازم جهت دریافت بورسیه تحصیلی از ترکیه :

داوطلبی که برای اخذ بورس تحصیلی ترکیه در یک مقطع تحصیلی اقدام می نماید، باید یک مقطع قبل آن را گذرانده باشد ، یا این که تا آخر این سال تحصیلی به اتمام برساند .
مثال: داوطلبی که برای فوق لیسانس می خواهد اقدام کند، باید مقطع لیسانس خود را یا به اتمام رسانده باشد و یا این که تا آخر این سال تحصیلی به اتمام برساند.

از آن جایی که برنامه اعطای بورس تحصیلی ترکیه بر اساس سابقه تحصیلی داوطلب و میزان موفقیت آن طراحی شده است، معیارهای انتخاب دانشجو طبق شرایط زیر خواهد بود:
– معدل مورد قبول برای مقطع فوق دیپلم ۱۲ می باشد.
– معدل مورد قبول برای مقطع لیسانس ۱۴ می باشد.
– معدل مورد قبول برای مقطع فوق لیسانس ۱۵ می باشد.
– معدل مورد قبول برای مقطع دکترا ۱۵ می باشد.
– معدل مورد قبول برای داوطلبان رشته های پزشکی ۱۸ می باشد.

مدارک لازم جهت دریافت بورسیه تحصیلی از ترکیه

– مدرک فارغ التحصیلی
– کارت شناسایی معتبر از قبیل کارت ملی یا پاسپورت
– ریز نمرات ، در صورت اتمام تا آخر این سال تحصیلی ، ریز نمرات دروسی را که تاکنون پاس کرده است .
– برگه قبولی در کنکور ( اگر وجود دارد )
– مدرک قبولی در امتحانات بین المللی ( اگر وجود دارد ) مثل :GRE-GMAT-TOFEL-IELTS
– توصیه نامه از حداقل دو تن از اساتید.(برای مقاطع ارشد و دکتری)
– یک عدد عکس ۶x۴اسکن شده.
توجه: مدارک فوق شامل مدارک لازم جهت دریافت بورسیه تحصیلی از ترکیه میباشد و در اقدام اولیه نیاز به ترجمه نداشته و اصل آن اسکن شده و ارسال می شود.

 

کتابهای کنکور ترکیه را از اینجا تهیه کنید 

فرایند ارزیابی مدارک جهت قبولی در اخذ بورس تحصیلی ترکیه  :

کلیه درخواست هایی که در این راستا ارسال می گردد ، در دو مرحله مورد بررسی قرار می گیرند:

1-   سابقه تحصیلی داوطلب
۲- مصاحبه حضوری

تحصیل رایگان در ترکیه :

دانشجویانی که رویای تحصیل در کشوری خارجی را درسر می پرورانند به دنبال اهدافی چون: سطح علمی دانشگاه ها، تحصیل با کیفیت بهتر، اشتغال به کار بعد از تحصیل و… هستند که می توان دست یابی به تحصیل رایگان در کشور مقصد را نیز به شمار اهداف پیش روی آن ها افزود. چرا که هزینه های بالای تحصیل به خصوص در کشوری خارجی یکی از موانع محرومیت افراد از شرایط ادامه تحصیل در کشور دیگر و همچنین در موقعیت بهتر می باشد ,امروزه تحصیل رایگان در ترکیه برای بسیاری از دانشجویان مشتاق به تحصیل، ایجاد جذابیت کرده است چرا که این کشور علاوه بر توریستی بودن، دارای دانشگاه هایی با سطح و تراز علمی بالا بوده که به جهت دستیابی به هدف پیشرفت روزافزون، با دانشگاه های معتبر در دنیا دارای ارتباط و نزدیکی می باشند که به عنوان موردی برای تایید این مدعا می توان ارتباط دانشگاه حاجت تپه را با دانشگاه هاروارد مثال زد.
دانشگاه های ترکیه دارای اعتبار جهانی هستند که مدارک آن ها در اکثر کشورهای دنیا مورد تایید قرار می گیرد به همین دلیل همواره دانشجویانی از اقسی نقاط دنیا برای ادامه تحصیلات به این کشور می آیند.

می دانیم که تحصیل در هر مقطعی و نیز در هر کشوری هزینه هایی را به دنبال دارد که فرد دانشجو ناگزیر به پرداخت آن هاست و با توجه به اینکه امروزه سیاست تحصیل رایگان تقریبا در اکثر کشورها از بین رفته است لذا دانشجو باید در پی یافتن راهی برای تقلیل این هزینه ها باشد تا بتواند تحصیل مقرون به صرفه ای را نیز به خصوص در کشور خارجی تجربه کند.

هزینه های کشور ترکیه به میزان زیادی نزدیک به هزینه های کشور ایران می باشد. تحصیل رایگان در ترکیه با استفاده از راه کارهایی قابل دستیابی می باشد. مثلا اینکه فرد دانشجو مشمول دریافت بورسیه های مختلف تحصیلی این کشور شود. از تخفیفات دانشجویی در نظر گرفته شده برای خارجی ها استفاده کند. وام های دانشجویی را دریافت کند، همینطور حقوق و دستمزد، در ازای کار دانشجویی که برای هر مقطعی به اندازه ای معین در نظر گرفته شده است می تواند در برآورده کردن هزینه ها کمک کننده باشد.

در چند سال اخیر امکانات خوابگاهی برای دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ترکیه در نظر گرفته شده که دانشجو می تواند از راه اسکان در این محل ها، قدمی به سمت تحصیل رایگان در ترکیه نزدیک تر شود.
دانشجو می تواند از تخفیف ۵۰ درصدی حمل ونقل عمومی کشور برخوردار شده و نیز تمامی خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت کند.

 

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه های ترکیه ,
تاریخ : چهار شنبه 3 بهمن 1397
نویسنده : سعید سجودی

 

  یکی از قدیمی‌ترین، محبوب‌ترین و قدرتمندترین نرم افزارهای حسابداری تحت ویندوز نرم افزار حسابداری هلو است که به دلیل مزایای بسیاری که دارد می‌تواند از بهترین و مطمئن‌ترین انتخاب‌ها در میان نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار باشد.

 

نرم‌ افزارهای مالی و حسابداری یکپارچه هلو (انبار، حسابداری، خرید و فروش، کنترل چک و تولید) نسخه‌های تخصصی برای فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و تولیدی‌ها دارد. این نرم‌ افزارهای حسابداری و مالی شامل امکانات بی‌شماری ازجمله صدور انواع فاکتور، اعلام سررسید چک‌ها به صورت اتوماتیک، امکان دریافت گزارش‌های متنوع و... هستند. کاربری آسان همراه با امکانات گسترده، نرم‌ افزار حسابداری هلو را به پرکاربرترین نرم‌ افزار مالی و حسابداری کشور تبدیل کرده است .

 

 

 

امروزه با ورود تکنولوژی به تمامی جنبه‌ های کاری و ظهور انواع نرم افزارهای مالی، کار حسابداران ساده تر از گذشته شده است.سایت هلو کمک می‌کند بخش عمده‌ای از فعالیتهای حسابداری با امنیت بالاتر، اطمینان بیشتر و در زمان کوتاه تری انجام شود. کاربری آسان، امکانات متنوع، خدمات پشتیبانی گسترده و قیمت بسیار مناسب ، هلو را به محبوبترین نرم افزار مالی در بین حسابداران و صاحبان مشاغل تبدیل نموده است.

 

آنچه شما در این مقاله خواهید آموخت :

حسابداری چیست ؟

بهترین نرم افزار حسابداری

چرا نرم افزار حسابداری هلو را انتخاب کنیم؟

هفت دلیل عمده برتر بودن نرم افزار حسابداری هلو 

آموزش جامع حسابداری هلو ( آموزش گام به گام نرم افزار هلو )

 

 

حسابداری چیست ؟ 

 

تاریخچه حسابداری:

علم حسابداری زبان تجارت خوانده می‌شود؛چون از طریق تهیه گزارش‌های مالی، اطلاعات لازم را درباره واحدهای اقتصادی در اختیار اشخاص ذی‌نفع و ذی‌علاقه و ذی‌حق قرار می‌دهد. این اشخاص شامل مدیران، صاحبان سرمایه، اعتبار دهندگان، سازمان‌های مالی و اقتصادی دولت و از این قبیل هستنداز منظری دیگر از حسابداری با نام سیستم اطلاعاتی حسابداریAccounting Information System یاد می‌شود که برای پردازش اطلاعات مربوط به رویدادهای مالی مؤثر بر سازمان‌ها و واحدهای تجاری و گزارش اثرات این‌گونه رویدادها به تصمیم‌گیرندگان، طراحی شده‌است

طبق «بیانیه اساسی تئوری حسابداری»: حسابداری عبارت است از فرایند شناسایی، اندازه‌گیری و ثبت و گزارشگری اطلاعات اقتصادی برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه به وسیله استفاده‌کنندگان آن اطلاعات. بیانیه در تشریح این تعریف آورده‌است بر اساس دیدگاهی جامع، «اطلاعات حسابداری» را می‌توان «اطلاعات اقتصادی» تلقی کرد. .

گاهی اوقات به اشتباه از مفهوم دفترداری برای تعریف حسابداری استفاده می‌شود؛درحالیکه دفترداری بخشی از حسابداری است . دفترداری عبارت است از: فن ثبت، طبقه‌بندی و خلاصه‌سازی مبادلات واحد تجاری. البته این عملیات در گذشته صرفاً در دفاتر حساب انجام می‌شد. اما امروزه ثبت‌های حسابداری با استفاده از نرم افزارهای حسابداری توسط رایانه انجام می‌شود. حسابداری مفهوم وسیع تری از دفترداری را دربر می‌گیرد. در واقع دفترداری بخشی از وظایف حسابدار است. همه حسابداران از مجموعه قواعد یکسان تحت عنوان اصول پذیرفته شده حسابداری واستانداردهای حسابداری برای تهیه گزارش‌های مالی استفاده می‌کنند.

اطلاعات مربوط به معاملات روزمره، اساس تهیه گزارش‌های مالی را تشکیل می‌دهد. در واحدهای بازرگانی، فعالیت‌هایی نظیر خرید و فروش کالا، خرید ماشین آلات و پرداخت هزینه‌های جاری مانند اجاره، حقوق، بهای آب و برق از جمله معاملات روزمره است.

تعاریف و کلیات:

 

حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمع‌آوری، طبقه‌بندی ، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارشهای مالی و صورتهای حسابداری در شکل‌ها و مدلهای خاص انجام می‌گیرد. تا افراد ذی‌نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون‌سازمانی مثل بانک‌ها، مجامع عمومی سازمان ها ی مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. به همین دلیل کسانی که تحصیلات دانشگاهی ندارند، بیشترکار دفترداری انجام می دهند تا حسابداری، چرا که گزارشها وصورتهای مالی این اینگونه از افراد مطابق استاندارد های حسابداری نیست و پردازش کافی نمی‌شود . برای مثال یک حسابدار تجربی نمی‌تواند براحتی بین دارایی کوتاه مدت و بلند مدت تفاوت قائل شود و یا نمی‌داند که چگونه باید معاملات ارزی را در دفاتر ثبت کرد.

حسابداری به عنوان یک نظام پردازش اطلاعات، داده‌های خام مالی را دریافت نموده، آنها را به نظم در می‌آورد. 

محصول نهایی نظام حسابداری گزارش‌ها و صورت‌های مالی است که مبنای تصمیم‌گیری اشخاص ذی‌نفع (مدیران ، سرمایه‌گذاران ، دولت و ...) قرار می‌گیرد.

ماهیت : 

« حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که با فراهم‌کردن اطلاعات لازم کمک می‌کند تا سرمایه‌گذارها، اعتبار دهندگان، مدیران و دولت نسبت به مسائل اقتصادی بهتر بتوانند، تصمیم‌ بگیرند. برای مثال اگر شخصی بخواهد در یک شرکتی سرمایه‌گذاری کند، تمایل دارد که وضعیت مالی آن شرکت و یا نتایج عملیات آن شرکت را در طی سالهای قبل بداند. موضوعاتی که به صورت گزارشهای مالی توسط حسابداران تهیه می‌شود.

 

 

« حسابداری به منظور جوابگویی به نیازهای انسان به وجود آمده است. به همین دلیل با گذشت زمان و به موازات گسترش فعالیت‌های اقتصادی و افزایش پیچیدگی آن ،‌ هدفها و روشهای حسابداری برای جوابگویی به نیازهای اطلاعاتی، توسعه یافته است. چرا که اشخاص، شرکت‌ها و دولت برای تصمیم‌گیری در مورد توزیع مناسب منابع مالی نیاز به اطلاعاتی قابل اتکا دارند که این اطلاعات را به یاری حسابداری می‌توان به دست آورد. از سوی دیگر انجام سرمایه‌گذاری یکی از مواد ضروری و اساسی در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی کشور است و سرمایه‌گذاران نیز از بعد عرضه سرمایه، تا حد امکان سعی دارند منابع مالی خودرا به سویی سوق دهند که کمترین ریسک و بیشترین بازده را داشته باشد. یعنی به دنبال برآورد ریسک سرمایه‌گذاری‌ها خواهند بود. این در حالی است که یکی از مبانی اساسی برای محاسبه ریسک بازار شرکت‌ها ، استفاده از اطلاعات تولید شده توسط سیستم حسابدای است.

 

 

انواع حسابداری:

·         حسابداری صنعتی : این حسابداری که بتدریج و پس از انقلاب صنعتی روی داد در جهت نیاز به دانستن بهای تمام شده محصولات تولیدی بود. در این نوع از حسابداری هدف اصلی سیستم دانستن بهای تمام شده یک واحد از نظر تمامی عوامل هزینه می‌باشد. همزمان و همراه با تکامل ابزارها و شیوه های تولید، در سده های بعد، روشها و شیوه‌های هزینه‌یابی پیشرفته‌ای ابداع و بکار گرفته شد که هزینه عملیات را بدرستی شناسایی نماید.
حسابداری صنعتی امروزه ثمره این فرایند شتاب آمیز تکاملی است که اصولا” همان هدف اندازه گیری و گزارش بهای تمام شده محصولات، خدمات و فعالیت‌ها را دنبال می‌کند.

·         حسابداری مالی : این نوع از حسابداری  را می توان حسابداری گزارش نیز نامید. زیرا هدف اصلی در این نوع از حسابداری، تهیه صورتهای مالی اساسی می‌باشد که مورد نیاز استفاده کنندگان از این صورتهای مالی است. شاید بتوان گفت که دلیل اصلی پیدایش این نوع حسابداری، اصل تفکیک شخصیت می‌باشد. این اصل امکان مشارکت صاحبان سرمایه ای را که به تجارت نمی پرداختند ممکن ساخت و به این شکل باعث رشد و توسعه بنگاه های تجاری شد. این نوع از مشارکت باعث پیدایش سهام و بازار بورس شد. البته دلیل اصلی ایجاد بازار بورس را می توان، افزایش شمار شرکتهای سهامی دانست.یکی دیگر از موضوعات اصلی که در این دوران تأثیر اساسی بر رشته حسابداری گذاشت برقراری مالیات بر درآمد بود. این نوع از مالیات که در اغلب کشور های صنعتی اروپا وسیله ای برای تأمین عدالت اقتصادی است از اوایل قرن نوزدهم ایجاد و به تدریج جزئی از نظام مالیاتی کشورها شد. تعیین مالیات بر درآمد مستلزم شناخت دقیق سود خالص بود و لازمه این شناخت نگهداری حسابها و دفاتر منظم و تهیه صورتهای مالی که میزان سود را به درستی نشان دهد. به این ترتیب دولتها به صورت یکی از اصلی ترین استفاده کنندگان از صورتهای مالی مؤسسات درآمدند.

دیگر استفاده کنندگان از این صورت‌های مالی عبارتند از  بانکها، اعتبار دهندگان، بستانکاران بلند مدت و کوتاه مدت، فروشندگان، مشتریان، کارکنان، سرمایه‌گذاران بالقوه، کارگزاران بازار سرمایه، جامعه و مدیریت مؤسسه.

 

·        حسابداری دولتی : اندیشه کنترل عمومی بر هزینه های دولت از اواخر قرن نوزدهم میلادی به بعد پدید آمد و دولتهای برخی از کشور های اروپایی مکلف شدند که درآمدها و هزینه های سالانه خود را پیش بینی و به تصویب مجلس نمایندگان برسانند و بدین ترتیب، تنظیم و تدوین بودجه دولت متداول گردید پیدایش و رواج سیستم بودجه، سیستم حسابداری متناسبی را طلب می کرد که این جریان به پیدایش حسابداری دولتی به صورت رشته‌ای متمایز انجامید.

 

·        حسابداری مدیریت : در اواخر قرن نوزدهم مدیریت علمی به عنوان رشته‌ای خاص توسط فردریک تیلور مطرح گردید. مدیریت علمی بطور بسیار خلاصه، روش برخورد منظم و منطقی با مسائل سازمان‌ها به منظور یافتن مناسب‌ترین راه برای انجام هر کار است و بر کسب اطلاع دقیق و کامل از آنچه می‌گذرد و نتایجی که بر اثر هرگونه تغییر حاصل می‌شود تأکید دارد. این نوع از مدیریت نیاز زیادی به اطلاعاتی از قبیل بهای تمام شده محصولات و خدمات، مقدار تولید، هزینه اجزاء مختلف تولید، قیمت فروش محصولات و خدمات و ظرفیت منابع مختلف نظیر ظرفیت تولیدی ماشین آلات و تجزیه و تحلیل این اطلاعات داشت. این جریان، نیاز به اطلاعات و بخصوص اطلاعات مالی را فزونی بخشید. افزایش استفاده مدیران از اطلاعات مالی موجب شد که روشهای هزینه یابی تولیدات، خدمات و فعالیتها بهبود و توسعه یابد و اطلاعات مفصل تری از جنبه های مختلف مالی فعالیت‌ها فراهم آید.
بدین ترتیب، حسابداری مدیریت به عنوان رشته‌ای خاص در اوایل قرن حاضر شکل گرفت.

 

·         حسابداری منابع انسانی : یکی از مباحث جدید در دانش حسابداری، نگرش نوین به منابع انسانی به عنوان یکی از موثرترین عوامل مولد در ایجاد درآمد موسسات است. در این مبحث، ارزش اقتصادی منابع انسانی به مثابه دارایی با اهمیت موسسه تلقی و امکان ارایه آن در صورت‌های مالی مطرح می گردد.

حسابداری منابع انسانی عبارت‌ است از شناسایی و ارزیابی منابع انسانی موسسه و گزارشگری به اشخاص ذینفع. در این تعریف سه بخش اساسی پیرامون منابع انسانی وجود دارد:

·         شناسایی: تشخیص کمیت و کیفیت آن و تهیه آمار مناسب.

·         ارزیابی: اندازه گیری ارزش اقتصادی و تعیین میزان مالی آن.

·         گزارشگری: تنظیم و ارایه گزارش‌های مالی مناسب در مورد آن.

 

 

مفاهیم اصلی حسابداری

مفاهیمی مثل بدهکار، بستانکار، تجزیه و تحلیل رویدادهای مالی، دفتر کل، معین، تفضیلی و دفتر روزنامه از مفاهیم پایه‌ای حسابداری است.

 

 

اصول حسابداری :

 


 اصل بهای تمام شده

·          اصل تطابق

·         اصل تحقق درآمد

·          اصل افشاء کامل


اصل بهای تمام شده

 

طبق اصل بهای تمام شده، مبادلات حسابداری در تاریخ وقوع به بهای تمام شده در دفاتر ثبت می‌گردند. منظور از بهای تمام شده هر دارایی، ارزش مبادله‌ای نقدی آن در تاریخ تحصیل است. پرداخت‌های اضافی به علت خریدهای نسیه و مدت دار جزء بهای تمام شده دارایی محسوب نمی‌گردند. به مرور زمان که ارزش داراییها تغییر می‌کند، این تغییر ارزش، در بهای ثبت شده دارایی بی اثر می‌باشد. بهای تمام شده که گاهی « بهای تمام شده تاریخی » نیز نامیده می‌شود دو نارسایی دارد:


الف – تغییرات ارزش داراییها در طول سالهای متمادی در نظر گرفته نمی‌شود.


ب – چون داراییها در طول سالهای متفاوت خریداری می‌گردند و مقیاس اندازه گیری بهای این داراییها پول می‌باشد و از طرف دیگر، ارزش پول دائماً یکسان نمی‌باشد، لذا به دلیل اختلاف در مقیاس اندازه گیری، جمع کردن یک دسته از داراییهایی که در طول سالهای متفاوت خریداری شده اند، خالی از اشکال نمی‌باشد.

 

اما با وجود همه نارسایی‌های فوق، به دلایل زیر، هنوز بهای تمام شده تاریخی مبنای ثبت و گزارشگری قرار می‌گیرد:


الف – بهای تمام شده، بر تخمین و ارزیابی مبتنی نبوده بلکه واقعی، قابل اندازه گیری و قابل اتکاء است.


ب – بهای تمام شده تاریخی در زمان تحصیل، نشان دهنده ارزش متعارف دارایی در آن تاریخ است.


ج – بهای تمام شده تاریخی، قابل رسیدگی و رد یابی است.

 

اصل تحقق درآمد

 

اصل تحقق درآمد، زمان شناسایی درآمد و ثبت آن در حسابها و صورتهای مالی را تعیین می نماید. طبق این اصل، درآمد زمانی شناسایی می‌گردد که دو شرط زیر برقرار باشد:


الف – مبادله یا داد و ستدی صورت گرفته باشد.


ب – فرایند کسب سود، کامل شده باشد.


تکمیل فرایند کسب سود شامل تکمیل فروش یا انجام خدمت، انتقال مالکیت از فروشنده به خریدار، دریافت وجه نقد یا اطمینان از دریافت وجه نقد در آینده است.


طبق اصل تحقق درآمد، درآمد ناشی از فروش کالا باید در زمان فروش و مطابق « روش فروش» شناسایی گردد. زیرا در تاریخ فروش، فرایند کسب سود، کامل می‌گردد.


طبق اصل تحقق درآمد، درآمد ناشی از خدمات بر اساس میزان انجام خدمات شناسایی می‌گردد. زیرا میزان انجام خدمات، مبنایی جهت تشخیص تکمیل فرایند کسب سود است.


مطابق اصل تحقق درآمد، مبالغ پیش دریافت مشتریان نباید به عنوان درآمد دوره محسوب گردد. زیرا فرایند کسب سود در مورد این مبادله هنوز تکمیل نشده است.

 

اصل تطابق

 

بر اساس اصل تطابق، هزینه‌های انجام شده جهت ایجاد درآمد، باید به حساب دوره‌ای که درآمد در آن تحصیل گردیده منظور گردد. به عبارت دیگر سود هر دوره تفاوت بین درآمدهای تحصیل شده و هزینه‌های تحمل شده برای کسب درآمد همان دوره می‌باشد. مطابق این اصل، بسیاری از هزینه‌های انجام شده در دوره جاری، به دلیل داشتن منافع آتی به عنوان دارایی در دفاتر و صورتهای مالی ثبت و گزارش می‌شوند.

 

اصل افشاء کامل

 

اصل افشاء ایجاب می‌کند که کلیه رویدادها و وقایع مالی با اهمیت مربوط به واحد تجاری به طور مناسب و کامل افشاء گردد.این اصل که بر کلیه جوانب گزارشگری مالی تأثیر دارد، واحد تجاری را ملزم به تهیه اطلاعات مورد نیاز برای بستانکاران و اعتبار دهندگان می نماید. این اطلاعات می‌تواند در متن صورتهای مالی یا در یاداشت‌های همراه این صورتها، افشاء گردند.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : سه شنبه 2 بهمن 1397
نویسنده : سعید سجودی

 

تحصیل در ترکیه و گرفتن پذیرش از دانشگاه های ترکیه با توجه به شرایط این کشور در چند سال اخیر مخاطبان زیادی پیدا کرده است. چه خانواده های زیادی که برای تحصیل فرزندان خود در مدارس ترکیه اقدام می کنند و چه دانشجویانی که برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ، ارشد و دکتری و در رشته های مختلف از پزشکی و دندانپزشکی تا مهندس و علوم پایه و سایر رشته ها بدنبال اخذ پذیرش دانشگاه ها و یا بورسیه تحصیلی ترکیه می باشد. شرایط مناسب زندگی ، هزینه های تحصیلی و زندگی بسیار کم نسبت به سایر کشور ها ، نزدیکی به اروپا ، امکان درخواست و اخذ پذیرش از دانشگاه های اروپایی در مقاطع بالاتر ، شرایط گرفتن اقامت در ترکیه ، وجود بورس های تحصیلی عالی در این کشور و موارد دیگر از جمله ویژگی های تحصیل در ترکیه برای دانش آموزان و دانشجویان و خانواده های آن ها می باشد.

 

شرایط ادامه تحصیل در ترکیه برای همه دانش آموزان و دانشجویان ایرانی فراهم است و با توجه به رزومه تحصیلی امکان دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه و یا دریافت فاند تحصیلی نیز وجود دارد.

 

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ترکیه در هر سال تحصیلی موظف به پذیرش سهمیه‌ای بالغ بر 4500 دانشجوی خارجی (غیر ترک) هستند. در این راستا سازمان ÖSYM (مرکز انتخاب و جایگزینی دانشجو) ترکیه متولی برگزاری آزمونی به نامYÖS (آزمون دانشجویان خارجی) شده که همه ساله در ماه آوریل در کشور ترکیه و چند کشور منطقه به‌طور همزمان برگزار می‌شود.  با توجه به سطح معلومات دبیرستانی دانش آموزان ایرانی در مقایسه با داوطلبان سایر کشورهای منطقه و همچنین اعتبار علمی بسیار بالای دانشگاه‌های ترکیه، هزینه‌های تحصیلی و هزینه‌های زندگی بسیار پائین این کشور، برگزاری آزمون به زبان انگلیسی، سهل‌الوصول بودن تردد به کشور ترکیه و عوامل بسیاری از این قبیل فرصت استثنایی برای داوطلبان ایرانی مهیا شده است تا با شانس قبولی بسیار بالا امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کشور ترکیه نصیبشان شود.

 

آنچه شما در این مقاله خواهید آموخت :

کنکور ترکیه

دانشگاههای ترکیه

بورسیه تحصیلی ترکیه

هزینه تحصیل در ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه

تحصیل رایگان در ترکیه

شرایط کار در ترکیه

اقامت در ترکیه

آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه

اعزام دانشجو به ترکیه

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس

اقامت پس از تحصیل در ترکیه

 

 

 کنکور ترکیه : چقدر درباره سیستم آموزشی ترکیه می دانید؟

 

 

 

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ترکیه در هر سال تحصیلی موظف به پذیرش سهمیه‌ای بالغ بر ۴٫۰۰۰ دانشجوی خارجی هستند. در سالهای گذشته سازمان ÖSYM که مرکز گزینش دانشجوست، متولی برگزاری آزمونی به نام YÖS که آزمون دانشجویان خارجی است بود که همه ساله در ماه آوریل به‌طور همزمان برگزار می‌شد اما چند سالیست که هر دانشگاه جداگانه اقدام به برگزاری این آزمون میکنند.

سیستم آموزشی دانشگاه‌های ترکیه مطابق با سیستم آموزشی آمریکا بوده و واحد های درسی به‌ صورت ترمی واحدی ارائه می‌شود. زبان آموزش بسته به دانشگاه و رشته به زبانهای ترکی، انگلیسی، فرانسه و یا آلمانی است. تقویم آموزش دانشگاه‌های ترکیه تقریباً مثل دانشگاه‌های ایران است بدین ترتیب که شروع ترم پائیز از ماه سپتامبر آغاز و تا ژانویه ادامه دارد و ترم بهار از فوریه آغاز و در ماه ژوئن به انتها خواهد رسید و همچنین ترم‌های تابستانی از جولای تا آگوست خواهد بود.

 

 

 

 

 

  دانشگاه‌های ترکیه‌‌ :

سیستم آموزشی دانشگاه‌های ترکیه کاملاً مطابق با استانداردهای سیستم آموزشی آمریکا بوده و دروس به‌صورت ترمی- واحدی ارائه می‌شود. زبان آموزشی بسته به دانشگاه و رشته، انگلیسی، فرانسه، آلمانی و یا ترکی خواهد بود. 
تقویم آموزشی دانشگاه‌های ترکیه تقریباً همانند دانشگاه‌های ایران است بدین ترتیب که شروع ترم پائیز از ماه اکتبر و انتهای ژانویه و ترم بهار از فوریه آغاز و در ماه ژوئن به انتها خواهد رسید و ترم‌های تابستانی از جولای تا آگوست خواهد بود.نزدیک به ۲۰۰ دانشگاه در ترکیه وجود دارد که بیشتر آن‌ها توسط دولت اداره می‌شوند. دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه به توافقنامه‌ی بولونیا پایبند هستند و از این رو برنامه‌های تحصیلی آن‌ها با سایر دانشگاه ها در اروپا یکسان است. اکثر دانشگاه ‌های ترکیه در برنامه اراسموس نیز عضویت دارند که از تبادل بین‌المللی دانشجو حمایت می‌کند. اکثر ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه در دو شهر آنکارا یا استانبول قرار دارند که بزرگ‌ترین شهرهای کشور نیز هستند.

 

۱۰ دانشگاه برتر ترکیه بر اساس رتبه‌بندی (QR):

  • دانشگاه بیلکنت ترکیه (Bilkent University):

 

 

دانشگاه بیلکنت ترکیه اولین دانشگاه در بین ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه است و در سال ۱۹۸۴ ساخته شد. این دانشگاه غیرانتفاعی و خصوصی، در شهر آنکارا واقع شده است. اسم این دانشگاه بر گرفته از کلمه‌ Billim kenti به معنای شهر دانش است. این دانشگاه برتر ترکیه بر اساس رتبه‌بندی موسسه‌ تایمز در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۱، رتبه‌ ۲۰۴ جهان را به دست آورده است و در سال ۲۰۱۵، در رتبه‌ ۲۵۵-۲۰۱ و بر اساس رتبه‌بندی QR در سال ۲۰۱۷، در رتبه ۴۳۰-۴۲۱ قرار گرفته است.

آموزش در این دانشگاه به زبان انگلیسی صورت می‌‌گیرد. این دانشگاه از ۹ دانشکده، شامل دانشکده‌ هنرهای زیبا، مدیریت، اقتصاد، موسیقی، آموزش، مهندسی، ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه و حقوق بوده و دارای رشته‌هایی مانند حسابداری، مدیریت، روانشناسی، روابط بین‌الملل، حقوق، موسیقی و فیزیک است.

هزینه‌ این دانشگاه نزدیک به ۱۴ هزار دلار است و در دو قسط پاییز و بهار از دانشجویان گرفته می‌شود.

دانشگاه کوچ (Koç University):

 

دانشگاه کوچ یکی از ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه است که در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد و نام خود را از موسس آن، وهبی کوچ(Koç) گرفته است. زبان تدریس آن به انگلیسی است و فقط ۴ درصد دروس به زبان ترکی تدریس می‌شود.

رشته‌های اقتصاد، مدیریت، پرستاری و حقوق از جمله رشته‌های این دانشگاه است. از مزیت‌های این دانشگاه اعطای بورسیه به دانشجویان آن است و تقریبا ۱۴ درصد از دانشجویان، از این بورسیه‌ها بهره‌مند می‌شوند. دانشگاه کوچ شامل دانشکده‌های علوم پایه، ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد، مهندسی و مدرسه‌ی عالی بهداشت است. دانشکده‌ عالی بهداشت بورسیه ویژه‌ای برای دانشجویان در نظر گرفته است، ولی باید به ازای استفاده از این بورسیه در بیمارستان آمریکا خدمت کنند. این دانشگاه از نظر رتبه‌بندی QR سال ۲۰۱۷، در رتبه ۴۴۰-۴۳۱ قرار دارد.

دانشگاه سابانجی (Sabancı University):

 

 

دانشگاه سابانجی یکی از ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه از نظر رتبه‌بندی جهانی QR سال ۲۰۱۷، در رتبه‌ ۴۷۰-۴۶۱ قرار گرفته است. آموزش در این دانشگاه به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد و از نظر سطح کیفیت آموزشی و تحقیقاتی در رتبه‌ بالایی قرار دارد. این دانشگاه از سه دانشکده و یک مدرسه تشکیل شده است. دانشکده‌ هنر، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، مهندسی، دانشکده‌ مدیریت و مدرسه‌ زبان، از جمله‌ دانشکده‌های این دانشگاه برتر ترکیه هستند.

دانشگاه بغازیچی (Boğaziçi Üniversitesi):

 

 

دانشگاه بغازیچی در سال ۱۸۶۳ در بخش اروپایی ترکیه تاسیس شد. این دانشگاه سابقه‌‌ای طولانی‌ در میان دانشگاه‌های ترکیه دارد . دانشگاه بغازیچی در رتبه‌بندی QR سال ۲۰۱۷ در رتبه ۵۰۰-۴۹۱ قرار دارد. بغازیچی یکی از ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه است و از دانشکده‌‌های ادبیات، علوم پایه، اقتصاد و فنی و مهندسی تشکیل شده است و رشته‌هایی مانند علوم اجتماعی، هنر و علوم مهندسی در آن، رونق بسیاری دارد.

 

دانشگاه فنی استانبول (Teknik Üniversite):

 

 

دانشگاه فنی استانبول یک دانشگاه بین‌المللی و دولتی است که در شهر استانبول قرار گرفته است. در سال ۲۰۰۹ از طرف موسسه‌ی THES رتبه‌ ۱۰۸ را در میان دانشگاه‌های فنی دنیا کسب کرده است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QR سال  ۲۰۱۷، در رتبه ۶۵۰-۶۰۱ قرار دارد.

 

دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University):

 

 

دانشگاه حاجت تنبه در شهر آنکارا واقع شده است. دانشگاه علوم پزشکی آن بسیار معروف بوده و برترین دانشگاه پزشکی ترکیه است. این دانشگاه ۵ مرکز آموزشی دارد. قسمتی از این دانشگاه در منطقه Beytepe قرار دارد و شامل دانشکده‌ اقتصاد، بازرگاني، علوم آموزشي، مهندسي، هنرهاي زيبا، ادبيات و علوم در فضایی به اندازه‌ ۶ میلیون متر مربع می‌شود. این دانشگاه از نظر رتبه‌‌بندی جهانی در رتبه‌ ۸۰۰-۷۵۱ قرار گرفته است.

 

دانشگاه آنکارا   Ankara Üniversitesi      

 

 

دانشگاه آنکارا یکی دیگر از ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه است که در سال ۱۹۲۵ ساخته شده و کار خود را با رشته‌ حقوق آغاز کرد. این دانشگاه ۱۵ دانشکده و ۳۱ موسسه‌ تحقیقاتی دارد. این دانشگاه برتر ترکیه دارای دانشکده‌هایی در محله‌های مختلف است. تدریس در این دانشگاه به زبان ترکی انجام می‌شود. این دانشگاه کتابخانه‌ بزرگی دارد که میلیون‌ها کتاب را به صورت اینترنتی در اختیار دانشجویان قرار داده است. این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی در ردیف ۱۰۰۰-۸۰۱ قرار دارد.

 

دانشگاه قاضی (Gazi Üniversitesi):

 

 

دانشگاه قاضی هم در فهرست ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه قرار دارد. این دانشگاه ابتدا در سال ۱۹۲۶ توسط آتاتورک در قالب موسسه‌ تربیت معلم قاضی ساخته شد. این دانشگاه دارای ۱۵ دانشکده و ۹ مدرسه‌ عالی و ۲۶ مدرسه تحقیقات عالی است. در سال ۱۹۸۲، آکادمی مهندسی و کشاورزی بلو، آکادمی اقتصاد و بازرگانی، کالج فنی، کالج فنی دختران و آکادمی مهندسی و کشاورزی آنکارا با هم ترکیب شدند و تبدیل به یک دانشگاه معتبر با نام قاضی شدند. این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی سال ۲۰۱۷، در ردیف ۱۰۰۰-۸۰۱ قرار دارد.

 

دانشگاه استانبول İstanbul Üniversitesi       

 

 

دانشگاه استانبول یک دانشگاه دولتی است و در ردیف ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه قرار دارد. از نظر رتبه‌بندی جهانی، مانند دو دانشگاه قبلی، در ردیف ۱۰۰۰-۸۰۱ قرار دارد. این دانشگاه از ۱۷ دانشکده و پنج پردیس تشکیل شده است. دانشگاه استانبول که در فهرست ۱۰ دانشگاه برتر ترکیه قرار دارد، هر سال بیش از ۶۰ هزار دانشجوی کارشناسی و ۸۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش می‌کند.

 

دانشگاه آتیلیم | Atilim Universit :

 

 

این دانشگاه در سال ۱۹۹۷ در آنکارا تاسیس شد و زبان تدریس آن در بیشتر رشته ها انگلیسی است. دانشگاه در سال ۲۰۱۸ به رتبه ۶۰۱ جهانی رسید و یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه به حساب می آید. محوطه این دانشگاه از دانشکده ها، آزمایشگاه ها، سالن های کنفرانس، زمین های بستکبال و والیبال، زمین تنیس، استخر، کافه، رستوران و … تشکیل شده است.

 

 برای تهیه کتابهای کنکور ترکیه اینجا را کلیک کنید 

 

 

دانشگاه هاي پزشكي تركيه:

 

 

 

هر دو دانشگاه دولتی و خصوصی در ترکیه مطابق با توافقنامه بولونیا است که استاندارد برنامه های تحصیلی را در سراسر اروپا دارد و همچنین بسیاری از دانشگاه های ترکیه در برنامه Erasmus شرکت می کنند که از تبادل دانشجویان بین المللی حمایت می کند. در سیستم QS آموزش عالی قدرت رتبه بندی، که برای اولین بار در سال 2016 منتشر شد، نظام آموزش عالی ترکیه را در جهان در رتبه 39 قرار دارد. 11 دانشگاه ترکیه در رتبه بندی QS دانشگاه های جهان 2017 برجسته هستند. اکثر این دانشگاه های برتر در آنکارا یا استانبول، دو شهر بزرگ ترکیه واقع شده اند. در آنکارا، دانشگاه بلکینت، دانشگاه فنی خاورمیانه و دانشگاه Hacettepe، قرار دارند در حالی که در استانبول دانشگاه Sabanci دانشگاه استانبول و دانشگاه فنی استانبول قرار دارند

مدت زمان دوره های آموزش پزشکی طبق شرایط تحصیل در ترکیه در دانشگاه آنکارا شش سال می باشد، علاوه بر آن دوره ی یک ساله کلاس های مقدماتی آموزش زبان انگلیسی نیز برگزار می شود. هر سال تحصیلی، که با بازگشایی دانشکده ی پزشکی شروع می شود و تا برگزاری امتحانات نهایی طول می کشد، به عنوان یک ترم در نظر گرفته می شود.دانشجویان می بایست در امتحان تعیین سطح زبان انگلیسی به منظور تایید مهارت آنها شرکت کنند.

کسانی که در این امتحان مردود می شوند به مدت یک سال در دوره ی مقدماتی کلاس زبان انگلیسی شرکت می کنند، دانشجویانی که نمره ی قیولی کسب می کنند، ترم جدید را شروع می کنند. نمره ی قبولی در دانشکده ی پزشکی دانشگاه آنکارا، کسب نمره ی حداقل 70 از 100 می باشد.

11 دانشگاه ترکیه در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در 2018-2017 رتبه بندی شده اند. اکثر این دانشگاه های برتر در ترکیه در آنکارا یا استانبول، دو شهر بزرگ ترکیه واقع شده اند. در آنکارا، دانشگاه فنی بولکین، دانشگاه فنی و مهندسی میانه و دانشگاه حاجت تپه را پیدا خواهید کرد، در حالی که در استانبول دانشگاه سابانچی استانبول، دانشگاه استانبول، دانشگاه کوچ، دانشگاه بوگاتیوی یونیوریتسی و دانشگاه فنی استانبول است.

Bogaziçi Üniversitesi یک جهش قابل توجه از مشترک 17 تا 9 در رتبه بندی EECA 2018 ایجاد کرد و همه دانشگاه های ترکیه را در رتبه 10 قرار داد. این دانشگاه در سال 1863 به عنوان رابرت کالج تاسیس شد و اولین دانشگاه آمریکایی بود که در خارج از ایالات متحده تاسیس شد. Bogaziçi Üniversitesi در استانبول واقع شده است، نزدیک به تنگه بسفر و قلعه تاریخی Rumelihisar که مرز شرقی مركز جنوبی دانشگاه است. زبان آموزش انگلیسی است و دانشگاه دارای پیوند قوی با نظام آموزش عالی آمریکا است.

دانشگاه های معتبر و مورد تایید وزارت علوم ترکیه:

 

 

 

·         دانشگاه حاجت تپه

·         دانشگاه آنکارا

·         دانشگاه چوکوروا

·         دانشگاه آتاتورک

·         دانشگاه دوکوزایلول

·         دانشگاه بیلکنت

·         دانشگاه خاورمیانه

·         دانشگاه فنی استامبول

·         دانشگاه بوغازیچی

·         دانشگاه آناتولی

·         دانشگاه اژه

·         دانشگاه کارادنیز

·         دانشگاه مرمره

·         دانشگاه فنی ییلدیز

·         دانشگاه معمار سینان

·         دانشگاه استانبول

·         دانشگاه غازی

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: کنکور ترکیه , کتابهای کنکور ترکیه ,
تاریخ : یک شنبه 16 دی 1397
نویسنده : سعید سجودی

خلاقیت درونی

 

خلاقیت، ایده، نوآوری کلیدواژه های تحول و اتفاقات مثبت هستند. تغییرات بدون خلاقیت معنایی ندارد و در اصل، هر کار تیمی برای معنا بخشیدن به تغییر مثبت به خلاقیت ذاتی اعضایش بستگی دارد. مقاله جالب آنی مک کی (Annie McKee)، از نویسندگان مجله مروری هاروارد و استاد دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا نیز به اهمیت موضوع ایده پردازی درونی می پردازد.

خلاقیت می تواند به صورت اتفاقی احساس شود. ناگهان لحظه ای پیش می آید که ایده جدید خودش را با تفکر آگاهانه نشان دهد و ما بتوانیم مساله همیشگی را حل کنیم. برای نمونه، پس از چند روز تلاش برای نوشتن روی کاغذ سفید، بالاخره کلمات از انگشتان ما جاری شدند و توانستیم مقاله مربوط به بلاگ را بنویسیم. برخی خلاقیترا به هوش نسبت می­دهند، ولی می دانیم که صرفا باهوش بودن، کافی نیست. ما زمانی خلاق هستیم که شرایط ذهنی مان، مناسب باشد. وقتی به ذهن، دانش و تجربه خود رجوع می کنیم، در ذهن مان می تواند ایده جدیدی خطور کند. آنگاه می توانیم مساله حل نشدنی را حل کنیم و واقعیت جدیدی را متصور شویم.

اما تمام آنچه که در مورد آگاهانه بودن فکر می کنیم، اتفاق نمی افتند. طبق نظرات محققانی چون آرنه دایتریش (Arne Dietrich)، این که چطور ذهن ما عمل می کند، کلید فهم فرآیند خلاقیت است. به ویژه، سیستم نئو کورتکس (neocortex) و لیمبیک (limbic) مغز –  و احساس و تفکر منطقی، بر هر دو نوع خلاقیت ارادی و خود بخودی اثر می گذارند.

طبق نظر دایتریش، افکار و احساسات، زمانی که ما حس لحظه ای شبیه به اورکا (Eureka) (جمله مشهور ارشمیدس: یافتم!) یا تجربه الهام هنری داشته باشیم، یعنی اینکه کارکرد هماهنگ با یکدیگر دارند. و زمانی که افکار و احساسات به صورت دو شبکه بهم پیوسته (کنار همدیگر) فعالیت کنند، می توانیم خلاقیت ارادی بیشتر داشته باشیم. برای نمونه، اگر بتوانیم به صورت آگاهانه در دراز مدت خاطره های احساسی خود را به جریان بیندازیم، به تولید ایده و یا بینش ارادی منجر می شوند. اما باید بدانیم که برای خلاق بودن، نیاز داریم تا در وضعیت مناسب باشیم - کارکرد ذهن بر خلاقیت اثر می گذارد و نیز نوع احساسمان نیز بر کارکرد مغز اثر دارد. اما متاسفانه، گفتن این موضوع راحت تر از اجرای آن در محیط کار است.

بسیاری از سازمان ها فرهنگ هایی دارند که بدبینی و منفی بودن را حمایت می کنند- و شوربختانه، بسیاری از مدیران نیز اثر منفی و زهرآگینی دارند. بسیاری از افراد اصلا دوست ندارند که به کسانی که برای انجام کار به آن ها وابسته اند،  زیانی برسانند، اما این اتفاق، به دلیل استرس مزمن رخ می دهد. حاصل فشار ثابت در محیط کار، در دنیای پر از تغییر و پریشانی، سندرم قربانی است که لطفش شامل حال ما می شود و آنقدر این استرس به ما وارد می شود، تا دیگر چیزی باقی نمی ماند. ارگانسیم انسان سازگاری خوبی با این شرایط ندارد. به اصطلاح، ذهن ما خاموش می شود. ما اطلاعات را غربال می کنیم، تنها برای اینکه حس می کنیم برای بقا باید آنها را داشته باشیم. تمرکز زیادی را روی تهدیدات بالقوه صرف می کنیم، و واقعیت را بطور شفاف نمی بینیم. احساسات منفی که بر درون ما غلبه می کنند و پیرامون ما شکل می گیرند، نه تنها کارکرد ذهن، بلکه خلاقیت مان را نیز مختل می کنند.

اگر می خواهید دوباره خلاقیت درونی خود را به دست آورید، باید این چرخه را متوقف سازید. از خودتان مراقبت کنید، به این معنی که بیشتر بخوابید. تحقیقات اخیر نشان می دهند که افراد بالغ برای عملکرد بهتر به مقدار خواب بیشتری در طول روز بین 7 الی 9 ساعت نیاز دارند. حرف رهبرانی که می گویند، "تنها چهار یا پنج ساعت به استراحت شب نیاز دارم" را باور نکنید. آنها اشتباه می کنند و پیام اشتباهی می دهند. غذای خوب و ورزش مناسب نیز اهمیت دارند، و خوشبختانه در بسیاری از سازمان ها نشاط و سلامتی کارکنان در حال مشروع شدن است. این سه موضوع، خواب، غذا و ورزش اساس کارکرد مغز هستند (برای همه ممکن است بدیهی باشد)، اما برای ایده پردازی، شما به تغییرات واقعی در نوع و نحوه کار خود نیاز دارید. در اینجا به برخی پیشنهادات کاربردی اشاره می شود که می تواند به ذهن شما کمک کند تا خلاقیتذاتی و درونی تان را رها سازید:

عادت های مخرب و کشنده- تمرکز، مانند اختصاص دادن زمان زیاد در طول روز (اخر هفته) به ایمیل ها و یا حواس پرتی های طویل را کنار بگذارید. به خودتان برای فکر و تامل زمان بدهید. بهوشیاری(Mindfulness) یا تمرین ذهن برای مدیریت استرس و عملکرد شناختی بسیار مفید است. آقای دنیل گلمن(Daniel Goleman) از اساتید برجسته، سال های پیش در مورد این موضوع صحبت کرده و به زعم وی "بهوشیاری، توانایی درک اتفاقاتی است که رخ می دهند و مهارت احساسی ضروری برای توقف واکنش ما قبل از پاسخ به این محرک است.  این نتیجه گیری حاصل شده که تمرین ذهن، توانایی توقف پالس های سریع احساسی را تقویت می کند."

برای کاهش استرس می توانید در دوره های بهوشیاری شرکت کنید و یا حداقل نفس عمیق بکشید. افکار منفی در مورد ضعف و شکست های خود را کنار بگذارید. البته این موضوع برای کسانی که در کسب و کار مشغول فعالیت هستند، دشوار است، اما چگونه کسی می تواند بدون شکست – زیاد، خلاق باشد؟

به آنچه که در کار شما را شاد می کند، توجه کنید. احساسات مثبت زمانی شکل می گیرند که شما اهداف شخصی و سازمانی را با یکدیگر گره بزنید و حس ارتباطی بین آنها ایجاد کنید. مهم کاری است که انجام می دهید و به شما کمک می کند تا خلاق و مشغول به فعالیت بمانید، حتی اگر شرایط دشوار شوند.

این تغییرات برای رهبرانی که می خواهند به خلاقیت افراد خود کمک کنند، بسیار حیاتی است. وقتی از خودتان مراقبت می کنید، در جایگاه بهتری برای کمک به دیگران قرار می گیرید. حتی اگر نمی توانید در کل شرکت با استرس و فشار  مقابله کنید، می توانید حداقل "خرده فرهنگی" ایجاد کنید که در آن ارزش هایی مانند احترام و تعهد به اهداف دیگران برجسته باشد.

شما می توانید باعث ایجاد هنجار هایی شوید که افراد را برای رفتار مناسب با یکدیگر هدایت کند و چالش ها را با صرف وقت و ایثار، تحمل و خوش طبعی حل کند. شما می توانید افراد را برای رشد و توسعه و آرزوهای بزرگ ترغیب کنید. می توانید از این موضوع، اطمینان حاصل کنید که افراد سلامتی را اساس زندگی خود می دانند و کار بخشی از این تصویر است. ما نمی توانیم برای اینکه چطور خلاقیت بیشتری داشته باشیم، یا به نوآوری تیم کمک کنیم، فرمولی ایجاد کنیم، اما می توانیم محیطی بسازیم که سرشار از امید، اشتیاق و انگیزه و روحیه تیمی باشد. در تیم هایی که این خصیصه های احساسی برجسته باشد، افراد به کار جمعی بیشتر، تحمل و برگشت سریع پس از ناکامی تمایل بیشتری نشان می دهند. افراد در محیط های پر از هیاهو و هیجان، رشد می کنند. زیرا خلاقیت در ذهن ما شکل می گیرد و محیط پویا به ما کمک می کند تا روشن تر و خلاق تر فکر کنیم.

 

خلاقیت را به عنوان یک مهارت:

  علت اول: خلاقیت، مانند بسیاری از مهارت‌های دیگر، با تمرین و تکرار و یادگیری بهتر می‌شود.

  علت دوم: هیچ کس به صورت مطلق، غیرخلاق نیست. اگر چه سطح خلاقیت ما با یکدیگر تفاوت دارد.

  علت سوم: شاید ما نتوانیم در حد خلاق‌ترین افراد جهان باشیم. اما می‌توانیم با یادگیری و تمرین، از آنچه امروز هستیم خلاق‌تر شویم.

  علت چهارم: بسیاری از مولفه‌های خلاقیت، در دوران کودکی وجود دارند و به تدریج سرکوب می‌شوند. پس خلاقیت را نمی‌توان صرفاً از جنس استعداد دانست. بلکه پذیرفتنی‌تر است که آن را یک توانایی بدانیم که به تدریج کمرنگ می‌شود و مهارت خلاقیت، تلاش برای دور شدن از روند تدریجی مرگ خلاقیت است.

 

تعریف خلاقیت به عنوان یک مهارت

 

  خلاقیت را به عنوان توانایی نگاه از زاویه‌‌ی جدید به یک مسئله‌ی قدیمی تعریف می‌کنیم. همچنین خلاقیت به معنای ارزش قائل شدن برای راهکارها و روش‌هایی است که قبلاً سابقه‌ای در محیط زندگی شخصی و فضای شغلی ما نداشته‌اند.

وقتی از خلاقیت به عنوان یک مهارت نام می‌بریم، تمایلی به تفکیک آن از نوآوری نداریم. به عبارتی، برایمان مهم نیست که ایده‌ها نگاه‌های جدید و راهکارهای جدید، واقعاً از هیچ خلق شده‌اند یا از فضای دیگری وارد شده‌اند. برایمان مهم است که بتوانیم در سیستمی که هستیم بهبود و نگرش تازه‌ای را ایجاد کنیم و رواج دهیم که قبلاً وجود نداشته است.

خلاقیت در چه سطح‌هایی قابل تعریف است؟

سطح پایهبرایم مهم است که راه‌کارهای خلاقانه و جدید را مورد استفاده قرار دهم. حتی اگر نتوانم همه جا خلاق باشم، به این مسئله توجه دارم که چه راهکارهایی تکراری و چه راه و روش‌هایی خلاقانه هستند. ضمناً به دیگرانی که راه‌کارهای خلاقانه را مطرح می‌کنند احترام می‌گذارم و کمک می‌کنم بستری ایجاد شود که آنها ایده‌های خود را آزمایش و پیاده‌سازی کنند.

 سطح میانیهنگامی که در یک جمع هستم، چه این جمع دوستانه باشد و چه کاری، می‌توانم ایده‌ها و راهکارهای جدیدی مطرح کنم. در حدی که اگر مشکلی وجود داشته باشد که راه حل آن چندان شفاف و مشخص نباشد، دوستان، همکاران و مدیرانم ترجیح می‌دهند که من در جلسه‌ی حل مسئله حاضر باشم.

 سطح پیشرفتهدر هر مجموعه‌ای که حضور داشته باشم، می‌توانم کمک کنم تا موانع خلاقیت برطرف شده و افراد خلاق، بتوانند ایده‌ها و حرف‌های خود را با هزینه و زحمت کمتری مطرح کرده و اجرا کنند.

 سطح خبرهحتی اگر کسانی باشند که لذت خلاقیت و تجربه‌ی راهکارهای جدید را نچشیده باشند و تمایلی به این نوع نگرش نداشته باشند، می‌توانم – هر چقدر هم جزئی – میل و رغبت آنها را به خلاقیت افزایش دهم و این کار را برای آنها از یک تکلیف دشوار و دردآور، به یک تجربه‌ی شیرین یا لااقل قابل تحمل تبدیل کنم.

 

۱۷نکته‌ای که درمورد خلاقیت نمی‌دانستید:

۱. شما هم خلاق هستید، درست مانند دیگران

۲. هیچ‌وقت ارزش خلاقیت را دست‌کم نگیرید

۳. برنامه‌ای منظم برای تقویت خلاقیت داشته باشید

۴. با محدودیت‌ها مقابله کنید

۵. شکست بخورید اما دچار رکود نشوید

۶. ایده‌های خلاقانه را آزاد کنید

۷. سبک و سلیقه‌ی خود را پیدا کنید

۸. به‌دنبال چیزهای الهام‌بخش باشید

۹. خلاقیت به‌معنای توسعه ارتباطات است

۱۰. رقابتی سالم را به‌یاد داشته باشید

۱۱. معاشرت‌های خود را مدیریت کنید

۱۲. خلق بدون ریزبینی را تجربه کنید

۱۳. خلق در تنهایی به‌وقوع می‌پیوندد

۱۴. فقط شروع کنید

۱۵. ارائه‌ی آثار خلاق و نشان‌دادن آن به دیگران

۱۶. الگوبرداری هدفمند را فراموش نکنید

۱۷. به کارهای موردعلاقه‌تان بپردازید

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : سه شنبه 4 دی 1397
نویسنده : سعید سجودی

 

 

شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه های ترکیه

 

 

شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه های ترکیه

 

دانشگاه های ترکیه از اعتبار بین المللی برخوردارند و مدارک آن ها در سراسر دنیا معتبر می باشد

دروس در دانشگاه های ترکیه به صورت ترمی- واحدی ارائه می شود و کلاس ها در 3 ترم پاییز، بهار و تابستان برگزار می شود که ترم پاییز از ماه اکتبر تا انتهای ژانویه، ترم بهار از ماه فوریه تا ماه ژوئن و ترم تابستان از ماه جولای تا آگوست می باشد

یکی از شروط اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه جهت تحصیل در ترکیه داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و کسب نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها می باشد. آزمون ورودی برای هر دانشگاه به صورت مجزا برگزار می شود و شرایط سنی ندارد و داوطلبان با هر سنی و تنها با داشتن مدرک دیپلم دبیرستان می توانند در این آزمون شرکت کنند

زبان تدریس در اغلب دانشگاه های ترکیه ، ترکی استانبولی است و برای آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان ترکی استانبولی ندارند  دوره های رایگان یادگیری زبان ترکی استانبولی برگزار می شود

البته در برخی از دانشگاههای بین المللی تدریس به زبان انگلیسی می باشد .

دانشجویانی که برای بورس تحصیلی ترکیه واجد شرایط هستند و همچنین دانشجویانی که به زبان ترکی تسلط ندارند می تواننداز آموزش رایگان زبان ترکی برای یک دوره یک ساله استفاده کنند. برای تمام دانشجویانی که تركی صحبت نمی كنند، آموزش زبان پیش نیاز برنامه دانشگاهی آنها است. دانشجویان میتوانند از برنامه آموزشی زبان ترکی در دانشگاه خود نیز استفاده کنند

 

دوره های زبان ترکی در شهر هایی که در آن مرکز آموزش ترکیه

تومر واقع شده است برگزار می شود .

  وارد دانشگاه شوند .C1 انتظار می رود که دانشجویان با سطح سواد

سطح گواهی زبان ترکی :

 مبتدی (A1 و A2)

 

متوسط (B1 و B2)

 

پیشرفته (C1 و C2)

 

: برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت زیر مراجعه فرمایید

http://tomer.ankara.edu.tr

 

 

در ابتدای امر برای ورود به امر پذیرش دانشگاه در ترکیه باید مدارک تحصیلی خود را معادل سازی نماید

 

 :✅مراحل اخذ پذیرش در ترکیه 

 

1- در مرحله اول پس از مشخص نمودن دانشگاه خود در ترکیه می بایست فرم پذیرش دانشگاه را تکمیل نموده و ارسال نمایید

 

2- در این قدم شما پس از تکمیل نمودن فرم پذیرش دانشگاه ، در خواست خود را ارائه نموده و مدارک تحصیلی مورد نیاز دانشگاه را به دانشگاه تسلیم نمایید

3- در صورت پذیرفته شدن شما توسط دانشگاه برای شما نامه پذیرش صادر خواهد شد

 

 : مدارک مورد نیاز برای پذیرش ترکیه

- ارائه اصل مدارک هویتی

- ارائه اصل پاسپورت

شرکت در آزمون یوس در کشور ترکیه و کسب نمره قبولی- 

- ترجمه و اصل مدارک تحصیلی دیپلم و ریز نمرات

- ترجمه و اصل مدرک پیش دانشگاهی

- ارائه مدرک زبان انگلیسی و با ترکی تومر

 

 

برای شرکت در آزمونهای ورودی دانشگاههای ترکیه در هر گرایش تحصیلی ، می بایست یک سری کتابهای کنکور ورودی دانشگاههای ترکیه را مطالعه نمایید که مجموعه آموزشی پنج دقیقه تا موفقیت اقدام به جمع آوری و تکثیر دقیق و با کیفیت این مجموعه ها نموده است که می توانید با استفاده از لینک زیر اقدام به خرید آنها نمایید .

لینک مرجع کامل کتابهای کنکور ترکیه 

 

 
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه های ترکیه ,
تاریخ : سه شنبه 4 دی 1397
نویسنده : سعید سجودی

    مزایای آموزش رباتیک کودکان

       

      ما ، به خوبی می دانیم که آموزش(STEM علوم پایه، فناوری، ریاضی و مهندسی )جهت آماده سازی

      دانش آموزان برای جهان امروز که مدام در حال تغییر و نو شدن است، بسیار ضروری است. به تجربه دیده ایم که چگونه رباتیک، مهارت های قرن بیست و یکم از قبیل برنامه نویسی، مهندسی و روش های علمی را به شیوه ای سرگرم کننده و جذاب به دانش آموزان می آموزد.

      با این حال، علاوه بر STEM، بسیاری از چیزهای باور نکردنی دیگری نیز وجود دارد که دانش آموزان می توانند از کلاس های رباتیک کودکان یاد بگیرند.

 

 

رباتیک از جمله رشته ها و فناوری های مدرن روز می باشد که در بسیاری از حوزه های تکنولوژی دارای اهمیت ویژه و کاربردی می باشد.این رشته در بسیاری از کشور ها جزو دروس آموزشی در مدارس به کودکان و دانش آموزان  آموزش داده می شود.

اما سوال اینجاست که اهمیت این رشته کجاست و فواید آموزش رباتیک برای دانش آموزان و کودکان چیست؟
۱-برای کودکان سرگرم کننده است

می توان با استفاده از روحیات کودکان و تمایل آنها به کارکردن با لوازم سرگرم کننده,مبحثی علمی و مفید را به آنان آموزش داد.رباتیک ماهیتی فوق العاده سرگرم کننده و جذابی دارد که کودکان را به سمت آن جذب می کند.در این حین کودکان مشتاقانه آماده یادگیری مطالب خواهندبود!

۲-روشی موثر برای آموزش برنامه نویسی به کودکان

برنامه نویسی می تواند بیش از حد انتزاعی باشد. با داشتن یک ربات فیزیکی و دیدن آنچه که نادرست است، دانش آموزان می آموزند که چه ربات ها می توانند و نمی توانند انجام دهند. آنها همچنین نیاز به دستورالعمل دقیق را می آموزند.

رباتیک به رشد آموزشی علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضی در مدارس کمک می کند. دانش آموزان همچنین به عنوان مثال به طور مستقیم از طریق برنامه ریزی ربات، با تکنولوژی و فناوری های روز آشنا شده و درک می کنند که چگونه آنها با یکدیگر ارتباط دارند.

۳-مهارت های لازم برای آینده شغلی آنها را فراهم می کند

اگر برای کودکان عرصه کافی و لازم جهت بروز استعداد شان فراهم نکنیم نمی توانیم زمینه هوشی آنها را مشخص نماییم.آینده کودکان و زمینه شغلی آنها را می توان با کسب زمینه خلاقیت آنها در کودکی مشخص و آنها را در مسیر درستی هدایت نمود.

۴- برای کودکان با علاقه مندی و ضریب هوشی متفاوت مناسب است

رشته رباتیک به دلیل تنوع در ساخت مدل,مباحث جذاب و گوناگون,برای تمام سنین و با هرسلیقه و علایقی می تواند جذاب باشد.به تازگی کشف شده است که رباتیک حتی برای کوکان مبتلا به اوتیسم نیز مناسب و ساز گار است.

۵- رباتیک همواره در بروز علوم نوین مفیده بوده است

فواید آموزش رباتیک برای دانش آموزان و کودکان تنها محدود به یک دوره نیست و تاثیرات آن با توجه به اهمین علم رباتیک در دانش و فناوری های حال و آینده,همواره اهمیت خواهد داشت.

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: مزایای آموزش رباتیک کودکان , ,
تاریخ : سه شنبه 27 آذر 1397
نویسنده : سعید سجودی

موفقیت اتفاقی نیست

 

آیا می دانستید موفقیت اتفاقی نیست . ۱۰۰ درصد، واقعاً معتقدم برای هرکسی که این مقاله را بخواند، پتانسیلشان را در موفقیت توسط تنها دو اصل اساسی تعیین کنم.

فاکتور اول اخلاق کاری است. شرط می‌بندم که شما نمی‌دانید افراد موفق خودشان را تکمیل می‌کنند. فاکتور دوم این است که بسیاری از آن‌ها همراه مبارزه صبر و شکیبایی داشتند.

کار دنیا اتفاقی نیست یعنی اتفاقی و بدون حساب نمی توان یک شبه از فقر و تنگدستی و بدبختی به ثروت و مقام و خوشبختی رسید و یا یک غریق را از خفه شدن نجات داد و یا از دیدار یک پولدار به پولی رسید.  این واقعیت آسان را همیشه پیش رو داشته باشید که شما در هر ثانیه ای از زندگی، اخلاق، رفتار، شخصیت و صفات روحی روانی خود را مشخص می کنید و همین صفات است که تقدیر شما را رقم می زند نه یک اتفاق. همه قدرت و هوش و عقل خود را بکار بیندازید تابیشتر از قدرتهای وجود خود آگاه شوید. در آن زمان است که می توانید به بلندای موفقیت و خوشبختی زندگی برسید و از این سیر پر هیجان، غرق در شادی شوید.

  • موفقیت برای شما به وجود نمی‌آید، شما آن را به وجود آورید

موفقیت به‌ندرت تصادفی به وجود می‌آید”بودن در جای درست در زمان درست” بیشتر مربوط به سخت‌کوشی شما در موقعیتی است که دارید. فشار قابل‌کنترل‌ترین چیز است که عاقبت شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

موقع راهنمایی، دوستانم در تعطیلات آخر هفته به جرسری شور رفته بودند. من آن هنگام در مغازه پدرم کار می‌کردم. من کار یاد گرفتم و مهارتم را به‌عنوان یک کارآفرین تقویت کردم. پس از مدتی در ۲۰۰۶، در برنامه تلویزیونی شرکت کردم.

صفحه وب برای آگاه کردن فروشنده‌ها درست کردم ویدئوهایی حدود ۵ روز در هفته ساختم. مردم با دیدن ویدئوها به من ایمیل زدند که تو خوش‌شانس بودی که موفق شدی.

من در جواب آن‌ها گفتم موفقیت من از شانس نبود. من از وقتی ۱۴ سالم بود هرروز حتی آخر هفته و تعطیلات کار می‌کردم. و سپس در ۱۶ سالگی شروع به ساخت برنامه ویدئویی کردم. بیشتر از یک دهه غرق کار بودم قبل اینکه مرا دوربین نشان دهد. هیچ‌چیز اتفاقی نیست.

  • موفقیت اتفاقی نیست و هیچ‌چیزی به نام موفقیت کامل وجود ندارد

بخش دیگر تعیین موفقیت صبر است. عدم شکیبایی معمولاً افراد را از رسیدن به هدفشان بازمی دارد. مردم فکر می‌کنند در زندگی فقط کارکرده سخت در زمان مشخص می‌تواند آن‌ها را به درجات عالی برساند.

یکی از داستان‌های موردعلاقه من از امسال شروع شد. در جانری بعضی مردم به من پیام دادند که اولین مقاله بزرگ من درباره اسنپ چت را خواندند و از طرح آن استفاده کردند. ولی یک ماه بعد در فوریه در مورد اینکه نتیجه‌ای نگرفتند پرسیدند و گفتند آیا می‌دانید اشکال کار کجا بوده است. که یک ماه برای دیدن نتایج زمان خیلی زودی است. گاهی اوقات شما باید نقشه‌های طولانی‌مدت بکشید.

هیچ‌وقت موفق کامل وجود ندارد. شما نمی‌توانید برای یک روز به خود فشار آورده و فکر کنید به تمام اهدافتان در طول روز می‌رسید. نه‌تنها باید سخت کارکنید بلکه کارتان را ادامه دهید.

اگر شما جسارت برای برنده شدن را داشته باشید و زندگی خود در شرایطی که می‌خواهید، قرار دهید باید در زمان معین بخواهید. اگر هدف شما چیزی باشد که واقعاً می‌خواهید نباید منصرف شوید حتی اگر در یک ماه اول نتیجه‌ای را نبینید.

شما باید با خود صادق باشید که هم کار می‌کنید و هم شکیبایی را برای به دست آوردن هدفتان دارید. در آینه به خود نگاه کنید و از خود بپرسید که آیا زمان و مکان در هدف شما ازآنچه می‌خواهید درست قرار داده‌شده است؟

بعد اینکه تصمیم بگیرید هدفتان چه هستند، قسمت دشوار تحمل فشار پس‌ازآن است. اگر شما بتوانید فشار را تحمل‌کنید و بفهمید که شکیبایی به شما قدرت خواهد داد که اهدافتان را محقق سازید، به‌مراتب شانس بیشتر برای موفقیت دارید. همیشه به خاطر بسپارید موفقیت اتفاقی نیست.

 

روش خودتان را بیابید

ما گفتیم موفقیت اتفاقی نیست و باید تلاش کنید، اما چگونه باید تلاش کنیم؟
مثلا در اکثر کتاب‌ها، آموزشها، سخنرانی‌ها، کلاس‌ها و غیره به این صورت توضیح داده می‌شود؛ باید اول اهدافت را انتخاب کنید، بعد لیستی از کارهایی که باعث می‌شوند تا به اهدافت برسی را تهیه کنید، بعد آنها را اولویت‌بندی کنید، سپس از مهمترین آنها شروع به انجام دادن کنید و هر بار که موفق می‌شوید کاری را به سرانجام برسانید، کنار آن تیک بزنید.

 

این روش، روش خوبی است اما بهترین روش نیست، شاید برای افراد مبتدی که در ابتدای راه هستند جذابیت داشته باشد، اما بعد از مدتی دیگر جذابیتش را از دست می‌دهد. دلیلش هم این است که ذهن ناخوداگاه ما بعد از مدتی شرطی می‌شود که تعداد کارهای بیشتری انجام دهد یا حتی ممکن است خود ما به صورت آگاهانه بخواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم، در این حالت بنا به قانون تمرکز که می‌گوید: روی هرچیزی که تمرکز کنید بیشتر و قوی‌تر می‌شود، تمرکز شما چون روی انجام تعداد بیشتری از کارهاست، بنابراین بعد از مدتی کارهای بیشتری برای انجام دادن به وجود می‌آید و این چرخه آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا از پا درآیید

.

من هم در سایت مدیر هدف این روش را گفته‌ام و توضیح داده‌ام، دلیلش هم این است که اصلا قابل تشخیص نیست، کاربران محترمی که وارد سایت مدیر هدف می‌شوند، آیا مبتدی هستند و برای اولین بار است که راجع به

 موفقیت و دستیابی به هدف مطالعه و تحقیق می‌کنند یا در سطح حرفه‌ای هستند و فقط می‌خواهند موفقیت بیشتری به دست بیاورند، به همین خاطر طبیعی است که راجع به همه روش‌ها صحبت کنیم.
اما در مورد شما متفاوت است زیرا قرار نیست همه روش‌های موفقیت را انجام دهید، بلکه لازم است روش خودتان را بیابید و آن را بهبود ببخشید، روشی که با آن احساس راحتی می‌کنید و می‌توانید به موفقیت برسید، اما چگونه این کار را انجام می‌دهیم؟

  • ابتدا مهمترین موفقیت‌هایی که در گذشته به دست آورده‌اید را لیست کنید.
  • سپس بنویسید چه کارهایی انجام داده بودید که به این موفقیت‌ها دست پیدا کردید.
  • بعد بررسی کنید و ببینید بین این کارها چه مواردی هستند که در همه موفقیت‌ هایی که لیست کردید مشترک هستند.
  • آن الگو را بیابید و به صورت یک دستورالعمل درآورید طوری که بدانید از کجا باید شروع و به کجا ختم شود.

برای رسیدن به هدف، چقدر تلاش نیاز است؟

واقعیت این است که هیچ معیار مشخصی وجود ندارد که بگوییم مثلا اگر شما ۳ ماه تلاش کنید و این کارها را انجام دهید می‌توانید به موفقیت برسید، زیرا فقط انجام دادن کارها مهم نیست، بلکه چگونگی انجام آن هم مهم است، اینکه این کارها با چه کیفیتی انجام می‌شود بسیار مهم‌تر است.

درست است که موفقیت اتفاقی نیست ولی می‌توان این اتفاق را به وجود آورد و حتی تا حدود خیلی زیادی آن را پیش‌بینی کرد که آیا موفقیت اتفاق خواهد افتاد یا نه؟
اما چه قدر تلاش نیاز است تا به موفقیت برسیم؟

نکته پایانی

موفقیت اتفاقی نیست  این حرف کاملا درست است اما اینکه موفقیت برای شما اتفاق بیفتد یا نه دست شماست، این شما هستید که می‌توانید با تلاش هوشمندانه یک زندگی به باشکوهی معبد پارتنون بسازید، نیازی نیست منتظر بمانید که یک روزی شاید موفقیت برای شما هم اتفاق بیفتد، بلکه به جای آن ستونهای موفقیت‌تان را شناسایی کنید و سعی کنید هر کدام را کمی بهبود ببخشید و این روند را همیشگی کنید.

.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: موفقیت , ,
تاریخ : پنج شنبه 15 آذر 1397
نویسنده : سعید سجودی

حسابداری هلو را با ما بیاموزید :

 

1- چرا حسابداری ؟

     اصولا هر کسب و کاری که بخواهد موفق باشد و برای آینده خود ، دور نمایی بزرگ و پر رونق متصور شده باشد ، بایستی تمام حساب و کتابهای خود را از کوچکترین هزینه ها تا بزرگترین معاملات را یادداشت کرده و هراز چند گاهی بررسی دقیق بکند که چه مقدار سود و زیان داشته و اصولا بر اساس وضعیت اقتصادی و موقعیت جغرافیایی و سرمایه ریالی و زمانی و تجربی که گذاشته است و هدفی که از آن کار داشته است را تامین می کند و یا باید تغییر روش بدهد .

داشتن یک برنامه حسابداری کامل و دقیق مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به سرعت بالای عملکرد ، عدم فراموشی حساب و کتاب ، کاهش کلاه برداری و یا سوء استفاده همکاران و یا مشتریان ، برنامه ریزی صحیح برای آینده و ...اشاره کرد .

 

2- چه برنامه حسابداری را انتخاب کنیم ؟

برنامه های حسابداری فراوانی در بازار وجود دارند که بعضی از آنها رایگان بوده و بعضی تا چند صد میلیون تومان قیمت دارند ولی آنچه مهم است کیفیت و کارایی برنامه نسبت به نیاز شما می باشد .پس اگر از برنامه های رایگان و بدون پشتیبان و غیراصولی بگذریم ، در محدوده مشاغل و کارگاههای کوچک و متوسط ، برنامه های محدودی وجود دارند که با توجه به نوع عملکرد و نحوه ذخیره سازی اطلاعات و تنوع گزارشات و پشتیبانی 24 ساعته و قیمت مناسب ، مجموعه آموزشی پنج دقیقه تا موفقیت ، برنامه حسابدرای هلو را پیشنهاد می کند .

 

3-  چرا برنامه حسابداری هلو ؟

برنامه حسابداری هلو به دلیل برخورداری از بانک اطلاعاتی قوی و ساختار محکم و بدون ایراد و همچنین امکانات فراوان و کیتهای مختلف برای ارتقا و همچنین قابلیتهای خاص برای مشاغل خاص ، امکان انتخاب کاربر را راحت کرده و تقریبا برای هر سلیقه ای ، پاسخ مناسبی دارد .

 

4- آموزش حسابداری هلو

اکیپ مجموعه آموزشی پنج دقیقه تا موفقیت با بهره گیری از تجارب چندین ساله در خصوص فروش و خدمات بعد از فروش برنامه حسابداری هلو و همچنین بهره مندی از نظرات کارشناسان خبره حسابداری که سالیان درازی در زمینه آموزش و راه اندازی بنگاههای اقتصادی متنوع مشارکت داشته اند و همینطور نکته برداری و نیازسنجی از نظرات مشتریان برنامه ، اقدام به تهیه مجموعه کامل آموزش حسابداری هلو نموده است . این مجموعه به صورت فیلم آموزشی در 19 فصل ارایه شده که فصل اول و نوزدهم بصورت رایگان می باشد تامشتریان در صورت رضایتمندی از نحوه آموزش و شرایط آن اقدام به خرید فیلم آموزش حسابداری هلو نمایند .

جهت خرید این مجموعه اینجا را کلیک کنید 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : 1 فروردين 1392
نویسنده : سعید سجودی

با سلام.

مجموعه آموزشی پنج دقیقه تا موفقیت با بهره مندی از کارشناسان زبده اقدام به تهیه فیلم آموزشی حسابداری هلو از مبتدی تا پیشرفته برای کدهای 11 و 12 نموده است لازم به ذکر است که کاربران تمامی کدها می توانند از این آموزشها استفاده نمایند و فقط امکانات کدهای بالاتر کمی بیشتر می باشد و سرفصل برنامه در حالت کلی یکی می باشد . 

برای مشاهده و تهیه این فیلم های آموزشی ، می توانید به وبسایت www.5mintowin.com  مراجعه نمایید .

با تشکر از توجه شما


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: آموزش حسابداری هلو , آموزش هلو , حسابداری هلو , آموزش حسابداری , پنج دقیقه تاموفقیت ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
به وبلاگ آموزش حسابداری هلو خوش آمدید