آموزش صفر تاصد حسابداری هلو
تاریخ : سه شنبه 27 آذر 1397
نویسنده : سعید سجودی

موفقیت اتفاقی نیست

 

آیا می دانستید موفقیت اتفاقی نیست . ۱۰۰ درصد، واقعاً معتقدم برای هرکسی که این مقاله را بخواند، پتانسیلشان را در موفقیت توسط تنها دو اصل اساسی تعیین کنم.

فاکتور اول اخلاق کاری است. شرط می‌بندم که شما نمی‌دانید افراد موفق خودشان را تکمیل می‌کنند. فاکتور دوم این است که بسیاری از آن‌ها همراه مبارزه صبر و شکیبایی داشتند.

کار دنیا اتفاقی نیست یعنی اتفاقی و بدون حساب نمی توان یک شبه از فقر و تنگدستی و بدبختی به ثروت و مقام و خوشبختی رسید و یا یک غریق را از خفه شدن نجات داد و یا از دیدار یک پولدار به پولی رسید.  این واقعیت آسان را همیشه پیش رو داشته باشید که شما در هر ثانیه ای از زندگی، اخلاق، رفتار، شخصیت و صفات روحی روانی خود را مشخص می کنید و همین صفات است که تقدیر شما را رقم می زند نه یک اتفاق. همه قدرت و هوش و عقل خود را بکار بیندازید تابیشتر از قدرتهای وجود خود آگاه شوید. در آن زمان است که می توانید به بلندای موفقیت و خوشبختی زندگی برسید و از این سیر پر هیجان، غرق در شادی شوید.

  • موفقیت برای شما به وجود نمی‌آید، شما آن را به وجود آورید

موفقیت به‌ندرت تصادفی به وجود می‌آید”بودن در جای درست در زمان درست” بیشتر مربوط به سخت‌کوشی شما در موقعیتی است که دارید. فشار قابل‌کنترل‌ترین چیز است که عاقبت شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

موقع راهنمایی، دوستانم در تعطیلات آخر هفته به جرسری شور رفته بودند. من آن هنگام در مغازه پدرم کار می‌کردم. من کار یاد گرفتم و مهارتم را به‌عنوان یک کارآفرین تقویت کردم. پس از مدتی در ۲۰۰۶، در برنامه تلویزیونی شرکت کردم.

صفحه وب برای آگاه کردن فروشنده‌ها درست کردم ویدئوهایی حدود ۵ روز در هفته ساختم. مردم با دیدن ویدئوها به من ایمیل زدند که تو خوش‌شانس بودی که موفق شدی.

من در جواب آن‌ها گفتم موفقیت من از شانس نبود. من از وقتی ۱۴ سالم بود هرروز حتی آخر هفته و تعطیلات کار می‌کردم. و سپس در ۱۶ سالگی شروع به ساخت برنامه ویدئویی کردم. بیشتر از یک دهه غرق کار بودم قبل اینکه مرا دوربین نشان دهد. هیچ‌چیز اتفاقی نیست.

  • موفقیت اتفاقی نیست و هیچ‌چیزی به نام موفقیت کامل وجود ندارد

بخش دیگر تعیین موفقیت صبر است. عدم شکیبایی معمولاً افراد را از رسیدن به هدفشان بازمی دارد. مردم فکر می‌کنند در زندگی فقط کارکرده سخت در زمان مشخص می‌تواند آن‌ها را به درجات عالی برساند.

یکی از داستان‌های موردعلاقه من از امسال شروع شد. در جانری بعضی مردم به من پیام دادند که اولین مقاله بزرگ من درباره اسنپ چت را خواندند و از طرح آن استفاده کردند. ولی یک ماه بعد در فوریه در مورد اینکه نتیجه‌ای نگرفتند پرسیدند و گفتند آیا می‌دانید اشکال کار کجا بوده است. که یک ماه برای دیدن نتایج زمان خیلی زودی است. گاهی اوقات شما باید نقشه‌های طولانی‌مدت بکشید.

هیچ‌وقت موفق کامل وجود ندارد. شما نمی‌توانید برای یک روز به خود فشار آورده و فکر کنید به تمام اهدافتان در طول روز می‌رسید. نه‌تنها باید سخت کارکنید بلکه کارتان را ادامه دهید.

اگر شما جسارت برای برنده شدن را داشته باشید و زندگی خود در شرایطی که می‌خواهید، قرار دهید باید در زمان معین بخواهید. اگر هدف شما چیزی باشد که واقعاً می‌خواهید نباید منصرف شوید حتی اگر در یک ماه اول نتیجه‌ای را نبینید.

شما باید با خود صادق باشید که هم کار می‌کنید و هم شکیبایی را برای به دست آوردن هدفتان دارید. در آینه به خود نگاه کنید و از خود بپرسید که آیا زمان و مکان در هدف شما ازآنچه می‌خواهید درست قرار داده‌شده است؟

بعد اینکه تصمیم بگیرید هدفتان چه هستند، قسمت دشوار تحمل فشار پس‌ازآن است. اگر شما بتوانید فشار را تحمل‌کنید و بفهمید که شکیبایی به شما قدرت خواهد داد که اهدافتان را محقق سازید، به‌مراتب شانس بیشتر برای موفقیت دارید. همیشه به خاطر بسپارید موفقیت اتفاقی نیست.

 

روش خودتان را بیابید

ما گفتیم موفقیت اتفاقی نیست و باید تلاش کنید، اما چگونه باید تلاش کنیم؟
مثلا در اکثر کتاب‌ها، آموزشها، سخنرانی‌ها، کلاس‌ها و غیره به این صورت توضیح داده می‌شود؛ باید اول اهدافت را انتخاب کنید، بعد لیستی از کارهایی که باعث می‌شوند تا به اهدافت برسی را تهیه کنید، بعد آنها را اولویت‌بندی کنید، سپس از مهمترین آنها شروع به انجام دادن کنید و هر بار که موفق می‌شوید کاری را به سرانجام برسانید، کنار آن تیک بزنید.

 

این روش، روش خوبی است اما بهترین روش نیست، شاید برای افراد مبتدی که در ابتدای راه هستند جذابیت داشته باشد، اما بعد از مدتی دیگر جذابیتش را از دست می‌دهد. دلیلش هم این است که ذهن ناخوداگاه ما بعد از مدتی شرطی می‌شود که تعداد کارهای بیشتری انجام دهد یا حتی ممکن است خود ما به صورت آگاهانه بخواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم، در این حالت بنا به قانون تمرکز که می‌گوید: روی هرچیزی که تمرکز کنید بیشتر و قوی‌تر می‌شود، تمرکز شما چون روی انجام تعداد بیشتری از کارهاست، بنابراین بعد از مدتی کارهای بیشتری برای انجام دادن به وجود می‌آید و این چرخه آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا از پا درآیید

.

من هم در سایت مدیر هدف این روش را گفته‌ام و توضیح داده‌ام، دلیلش هم این است که اصلا قابل تشخیص نیست، کاربران محترمی که وارد سایت مدیر هدف می‌شوند، آیا مبتدی هستند و برای اولین بار است که راجع به

 موفقیت و دستیابی به هدف مطالعه و تحقیق می‌کنند یا در سطح حرفه‌ای هستند و فقط می‌خواهند موفقیت بیشتری به دست بیاورند، به همین خاطر طبیعی است که راجع به همه روش‌ها صحبت کنیم.
اما در مورد شما متفاوت است زیرا قرار نیست همه روش‌های موفقیت را انجام دهید، بلکه لازم است روش خودتان را بیابید و آن را بهبود ببخشید، روشی که با آن احساس راحتی می‌کنید و می‌توانید به موفقیت برسید، اما چگونه این کار را انجام می‌دهیم؟

  • ابتدا مهمترین موفقیت‌هایی که در گذشته به دست آورده‌اید را لیست کنید.
  • سپس بنویسید چه کارهایی انجام داده بودید که به این موفقیت‌ها دست پیدا کردید.
  • بعد بررسی کنید و ببینید بین این کارها چه مواردی هستند که در همه موفقیت‌ هایی که لیست کردید مشترک هستند.
  • آن الگو را بیابید و به صورت یک دستورالعمل درآورید طوری که بدانید از کجا باید شروع و به کجا ختم شود.

برای رسیدن به هدف، چقدر تلاش نیاز است؟

واقعیت این است که هیچ معیار مشخصی وجود ندارد که بگوییم مثلا اگر شما ۳ ماه تلاش کنید و این کارها را انجام دهید می‌توانید به موفقیت برسید، زیرا فقط انجام دادن کارها مهم نیست، بلکه چگونگی انجام آن هم مهم است، اینکه این کارها با چه کیفیتی انجام می‌شود بسیار مهم‌تر است.

درست است که موفقیت اتفاقی نیست ولی می‌توان این اتفاق را به وجود آورد و حتی تا حدود خیلی زیادی آن را پیش‌بینی کرد که آیا موفقیت اتفاق خواهد افتاد یا نه؟
اما چه قدر تلاش نیاز است تا به موفقیت برسیم؟

نکته پایانی

موفقیت اتفاقی نیست  این حرف کاملا درست است اما اینکه موفقیت برای شما اتفاق بیفتد یا نه دست شماست، این شما هستید که می‌توانید با تلاش هوشمندانه یک زندگی به باشکوهی معبد پارتنون بسازید، نیازی نیست منتظر بمانید که یک روزی شاید موفقیت برای شما هم اتفاق بیفتد، بلکه به جای آن ستونهای موفقیت‌تان را شناسایی کنید و سعی کنید هر کدام را کمی بهبود ببخشید و این روند را همیشگی کنید.

.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: موفقیت , ,
تاریخ : پنج شنبه 15 آذر 1397
نویسنده : سعید سجودی

حسابداری هلو را با ما بیاموزید :

 

1- چرا حسابداری ؟

     اصولا هر کسب و کاری که بخواهد موفق باشد و برای آینده خود ، دور نمایی بزرگ و پر رونق متصور شده باشد ، بایستی تمام حساب و کتابهای خود را از کوچکترین هزینه ها تا بزرگترین معاملات را یادداشت کرده و هراز چند گاهی بررسی دقیق بکند که چه مقدار سود و زیان داشته و اصولا بر اساس وضعیت اقتصادی و موقعیت جغرافیایی و سرمایه ریالی و زمانی و تجربی که گذاشته است و هدفی که از آن کار داشته است را تامین می کند و یا باید تغییر روش بدهد .

داشتن یک برنامه حسابداری کامل و دقیق مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به سرعت بالای عملکرد ، عدم فراموشی حساب و کتاب ، کاهش کلاه برداری و یا سوء استفاده همکاران و یا مشتریان ، برنامه ریزی صحیح برای آینده و ...اشاره کرد .

 

2- چه برنامه حسابداری را انتخاب کنیم ؟

برنامه های حسابداری فراوانی در بازار وجود دارند که بعضی از آنها رایگان بوده و بعضی تا چند صد میلیون تومان قیمت دارند ولی آنچه مهم است کیفیت و کارایی برنامه نسبت به نیاز شما می باشد .پس اگر از برنامه های رایگان و بدون پشتیبان و غیراصولی بگذریم ، در محدوده مشاغل و کارگاههای کوچک و متوسط ، برنامه های محدودی وجود دارند که با توجه به نوع عملکرد و نحوه ذخیره سازی اطلاعات و تنوع گزارشات و پشتیبانی 24 ساعته و قیمت مناسب ، مجموعه آموزشی پنج دقیقه تا موفقیت ، برنامه حسابدرای هلو را پیشنهاد می کند .

 

3-  چرا برنامه حسابداری هلو ؟

برنامه حسابداری هلو به دلیل برخورداری از بانک اطلاعاتی قوی و ساختار محکم و بدون ایراد و همچنین امکانات فراوان و کیتهای مختلف برای ارتقا و همچنین قابلیتهای خاص برای مشاغل خاص ، امکان انتخاب کاربر را راحت کرده و تقریبا برای هر سلیقه ای ، پاسخ مناسبی دارد .

 

4- آموزش حسابداری هلو

اکیپ مجموعه آموزشی پنج دقیقه تا موفقیت با بهره گیری از تجارب چندین ساله در خصوص فروش و خدمات بعد از فروش برنامه حسابداری هلو و همچنین بهره مندی از نظرات کارشناسان خبره حسابداری که سالیان درازی در زمینه آموزش و راه اندازی بنگاههای اقتصادی متنوع مشارکت داشته اند و همینطور نکته برداری و نیازسنجی از نظرات مشتریان برنامه ، اقدام به تهیه مجموعه کامل آموزش حسابداری هلو نموده است . این مجموعه به صورت فیلم آموزشی در 19 فصل ارایه شده که فصل اول و نوزدهم بصورت رایگان می باشد تامشتریان در صورت رضایتمندی از نحوه آموزش و شرایط آن اقدام به خرید فیلم آموزش حسابداری هلو نمایند .

جهت خرید این مجموعه اینجا را کلیک کنید 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

آخرین مطالب

/
به وبلاگ آموزش حسابداری هلو خوش آمدید